draadloos in WinPe

Status
Niet open voor verdere reacties.

daand

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Berichten
1.122
Goedemorgen

Ik heb windows xp pe dus een live versie van xp op mijn usb stick in totaal zon 700mb maar ik heb mijn wireless kaart geinstaleerd, maar hoe zoek ik naar routers???
 
(Binnen WinPE): Eerste wat je moet doen is kijken of de USB stick wel wordt genoemd in Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) en in Netwerkverbindingen (Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl)
Als je dan ook nog even nakijkt of de Wireless Zero Configuration-service wel gestart is (Start -> Uitvoeren -> services.msc) zou je d.m.v. Netwerkverbindingen -> Klikken op je draadloze netwerkkaart -> In de dan verandere keuzeopties in de linkerkantlijnt kiezen voor Beschikbare draadloze netwerken weergeven (zoals hieronder).

attachment.php


Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • draadloze_netwerken_xp.JPG
    draadloze_netwerken_xp.JPG
    59,1 KB · Weergaven: 81
Ik ga het proberen straks het opstarten duurt namelijk zon 5 a 7 minuten van winpe
 
Ik heb bij de services wireless ofzo staat er niet bij
 
Staat je draadloze netwerkkaart wel als correct werkend bij Apparaatbeheer? En zo ja, staat je draadloze netwerkkaart ook genoemd in Netwerkverbindingen?

Tijs.
 
Staat je draadloze netwerkkaart wel als correct werkend bij Apparaatbeheer? En zo ja, staat je draadloze netwerkkaart ook genoemd in Netwerkverbindingen?

Tijs.

Nog een keer het is een beperktte Xp live dus orginal vanaf de de cd optestarten vanaf cd en ja bij apparaat beheer staat Atheros AR5007EG,maar er staat niks bij netwerk verbindingen dus ik kan alleen via bedraad werken.
 
Dus de Atheros staat als correct werkend in Apparaatbeheer? (Er is dus een driver voor het apparaat in jouw WinPE gevonden?)

Indien ja, dan hebben we even een discussie-probleem: Praten we hier over WinPE of (eigenlijk) over BartPE/Pebuilder?
In BartPE moet je voor het bouwen van de CD aangeven dat je netwerkondersteuning wilt.
Als het WinPE is (geen idee waar je die dan vandaan hebt) dan weet ik niet zeker of netwerkondersteuning automatisch wordt geactiveerd. Kijk dat dan na.

Succes,

Tijs.
 
Ja bij apparaat beheer staat ie er maar niet bij Netwerk nog wat gedownload van een torrent site
 
Als je die schijf verkent, staat er dan een submap Programs in de hoofdmap?
Indien ja, dan is het waarschijnlijk een BartPE cd, zeker als in die Programs map een map Nu2Menu staat.

Overigens, nu je meldt dat je 'm gedownload hebt, gaat het activeren van netwerkondersteuning niet lukken, eenvoudigweg omdat je 'm niet zelf gebouwd hebt en dus de hulpmiddelen voor het inschakelen voor netwerkondersteuning niet beschikbaar hebt.

Ik zou zeggen: Ga op zoek naar welk hulpmiddel er gebruikt is om die opstart-cd te maken, en zorg ervoor dat je zélf zo'n CD gaat bouwen. Je hebt dan alles in eigen hand.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan