Draadloos ineens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DivaM21

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2007
Hallo,

Gister avond doe ik mijn laptop dicht - op slaapstand en na een uurtje wil ik weer gebruik maken van mijn laptop. Maar ineens heb ik geen internet meer. Ik heb de router/moden eruit gehaald zonder succes. Bij apparaatbeheer staat ook niets meer.

Ik heb op de website van Acer 2 drivers gedowload. Doen het allebei niet.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

PS via de kabel lukt het wel. Op mijn telefoon heb ik ook gewoon draadloos internet. Er is dus echt iets met de laptop, lijkt mij.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je je laptop al eens helemaal afgesloten (Windows) en na enige tijd helemaal opnieuw opgestart?

Yep.

Eerst gewoon opnieuw opgestart - zonder resultaat. Daarna na een uur opnieuw aangedaan, ook zonder resultaat. Vanacht heeft de laptop uitgestaan en toen ik de laptop vanmorgen aan deed was er niks veranderd. :confused:

Het is zo vreemd dat ik mijn laptop gebruik - niks aan de hand - de klep dicht doe en wanneer ik mijn laptop na een uur ongeveer weer wil gebruiken, doet het internet het niet meer.

Op een laptop zit een knopje, waarmee je de draadloze netwerkkaart in- en uit kan schakelen .....

Ja klopt.

Dat brand niet meer. Maar als ik erop klik komt het volgende: Geen draadloos apparaat.

Normaal gesproken staat er dan uitgeschakeld of ingeschakeld.

Hoi,

Maar mogelijk ook dat er een andere oorzaak was dan het ontbreken van - of de verkeerde - driver. Je hebt echter twee andere geïnstalleerd en dat kan op zich ook de oorzaak zijn dat je de genoemde melding krijgt.
Je kunt het proberen door de draadloze kaart uit de lijst met hardware te verwijderen en hierna weer op te starten.
Bij het starten van Windows, wordt dan opnieuw de netwerkkaart gedetecteerd.

Werkt hij na een correcte controle en installatie van bovenstaande alsnog niet, dan betekent dat zeer waarschijnlijk dat het ingebouwde draadloze netwerkkaartje stuk is.
Mogelijk heb je nog garantie ..... ?
Zo niet, dan kunnen de kosten voor het vervangen vrij hoog zijn.

Hai TeuGem,

Allereerst dank voor het meedenken/hulp. Hier ben ik al heel blij mee. :thumb:

Bedoel je de lijst - apparaatbeheer? Daar staat zie ik mijn draadloze netwerk niet meer staan. Daar keek ik als eerst toen internet het ineens niet meer deed. Wil je anders als je tijd hebt uitleggen waar ik het kan verwijderen. En zou eventueel opnieuw installeren kunnen helpen?

Ik hoop/duim dat mijn netwerkkaart niet kapot is. Maar ik vrees het ergste.......

Al een oud herstelpunt teruggezet? Je weet nooit hoe een koe...

Als ik kijk bij systeemherstel, zie ik alleen:

2-11-2009 18:22 - Systeem: gepland herstelpunt.

Maar dat ik mijn internet verloor was op 31-10. Meer zie ik daar ook niet staan.

:o Ben niet zo heel handig met computers.

Je kan linksboven op < klikken, dan zie je herstelpunten van oktober.

Ik zie het niet.

Ik heb vista - misschien is dat anders.

Printscreen:

systeem.jpg

Ik heb vanavond maar draadloos internet via zo'n USB stick geinstalleerd. Dit werkt prima!

Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan