Draadloos Inet

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris_lieshout

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Hallo,

Een gebruiker kwam naar mij toe. Hij wil thuis Zonnet ADSL. Hij wil dit graag draadloos aangesloten hebben. Hij werkt thuis onder XP Pro. Het betreft maar 1 pc en later misschien een laptop die er dan bij moet komen.

Nu heb ik vrij weinig verstand van draadloze netwerken. Dus is mijn vraag wat voor materiaal is er nodig om bovenstaand werkend te maken? Weet ook iemand wat het ongeveer kost en of het moeilijk is om te installeren?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Je hebt nodig een Accespoint of Draadloze router. Verder heb je nodig een draadloze netwerkkaart.

Kosten: Draadloze router: +/- 150-200 euro
Accesspoint: +/- 100 euro

Draadloze netwerkkaart +/- 100 euro

dus voor 200 a 300 euro ben je klaar

Is opzich niet echt moeilijk aan te sluiten, wel moet router ff geconfigureerd worden dit kan wel ff lastig zijn aan het begin maar valt opzich ook wel mee.

Als ik op bv www.mycom.nl kijk dan kom ik voor een draadloze router uit op 79 euro en een access point op 89 euro. Netwerk kaart op 39 euro. Dit is allemaal spul van Edimax. Is dit kwaliteit of bevelen jullie iets anders aan?

Het merk opzich ken ik niet, maar gezien de prijs lijkt het me wel erg goedkoop en lijkt het me troep, maargoed kan natuurlijk ook best goed spul zijn hoor.

Nou ja ik heb zelf een draadloze router van US Robotics, werkt prima. Alleen het nadeel is dat hier maar 2 aansluitingen voor evt extra niet draadloze pcs op zit. Draadloze netwerkkaart heb ik gewoon standaard in mn laptop zitten dus wat voor merk dat is weet ik niet.

Ik heb een sitecom wireless Router/accesspoint (€ 139) Dit werkt uitstekend. Ik heb wel een hele slechte ervaring net een pci wireless insteekkaart. het bereik hiervan is bedroevend slecht.
Voor mijn 3e pc heb ik daarom een usb wireless adapter gekocht (€ 44) . Deze staat twee verdieping hoger dan het basisstation en het bereik in 100% (merk etech). Voor mij geen insteekkaarten meer, en nog veel eenvoudiger te configureren ( echt plug and Play)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan