Draadloos internet aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geyzes

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2009
Ik ben de laatste tijd me aan het toespitsen op laptops van kennissen "te verbeteren",
maar momenteel zit ik de hele tijd te prullen met een internetkabel van 5m die ik telkens verleg.
Aangezien de meeste laptops draadloos internet kunnen ontvangen, denk ik er over om me dit aan te schaffen.

Waarop moet ik best letten (natuurlijk zoek ik dit goedkoop op internet een 2dehands toestelletje dus).

Alvast bedankt

Bijvoorbeeld dit toestelletje kan ik voor 25 euro op de kop tikken via via: http://www.twenga.nl/prijs-DI-624-D-LINK-Draadloze-router-1407-0

Laatst bewerkt:
hangt af of je een router wil plaatsen of router/ modem combi. ik denk gezien je aangeeft dat het niet veel kosten mag een router moet worden.

waar je naar kijken moet of vragen moet is welke beveiliging deze onderteund en wat het bereik is. hoe meer antennes des te beter het signaal. ik zou kiezen voor 1 die in elk geval wpa2 beveiliging heeft zodat je in elk redelijk goed beveiligd bent.

denk ook even wat voor kaartje je wil hebben. j ehebt draadloze usb sticks en draadloze netwerken. voor een laptop is een usb stick natuurlijk super handig. succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan