Pieter Arntz
Spywareslayer
- Lid geworden
- 12 aug 2001
Ik heb alles geprobeerd dat ik kon verzinnen, dus bij deze om nieuwe ideeën gevraagd.
Het probleem is als volgt: ik heb een nieuwe laptop en heb de verbinding met behulp van een USB stick overgezet naar de nieuwe. Helaas werkt dit niet.
Opstelling: aan het Caiway modem hangt een Sitecom draadloze router die de verbinding doorgeeft. Dit werkt want er hangen twee laptops, een desktop en een printer aan die elkaar "zien" en het internet op kunnen.
De WiFi adapter van de nieuwe laptop werkt ook want ik kan verbinding maken met een Experia box van KPN (ook draadloos) en daarmee kan ik het internet op.
Ook als ik een kabel trek van de laptop naar de Sitecom werkt alles naar behoren.
Zelfs in ipconfig lijkt alles goed te staan:
Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:
Connection-specific DNS Suffix . : Macallas
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::4c12:e3c3:7e8e:e6b1%16
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Wie heeft er een goed idee?
Het probleem is als volgt: ik heb een nieuwe laptop en heb de verbinding met behulp van een USB stick overgezet naar de nieuwe. Helaas werkt dit niet.
Opstelling: aan het Caiway modem hangt een Sitecom draadloze router die de verbinding doorgeeft. Dit werkt want er hangen twee laptops, een desktop en een printer aan die elkaar "zien" en het internet op kunnen.
De WiFi adapter van de nieuwe laptop werkt ook want ik kan verbinding maken met een Experia box van KPN (ook draadloos) en daarmee kan ik het internet op.
Ook als ik een kabel trek van de laptop naar de Sitecom werkt alles naar behoren.
Zelfs in ipconfig lijkt alles goed te staan:
Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:
Connection-specific DNS Suffix . : Macallas
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::4c12:e3c3:7e8e:e6b1%16
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Wie heeft er een goed idee?