Draadloos internet Caiway werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Arntz

Spywareslayer
Lid geworden
12 aug 2001
Ik heb alles geprobeerd dat ik kon verzinnen, dus bij deze om nieuwe ideeën gevraagd.

Het probleem is als volgt: ik heb een nieuwe laptop en heb de verbinding met behulp van een USB stick overgezet naar de nieuwe. Helaas werkt dit niet.

Opstelling: aan het Caiway modem hangt een Sitecom draadloze router die de verbinding doorgeeft. Dit werkt want er hangen twee laptops, een desktop en een printer aan die elkaar "zien" en het internet op kunnen.

De WiFi adapter van de nieuwe laptop werkt ook want ik kan verbinding maken met een Experia box van KPN (ook draadloos) en daarmee kan ik het internet op.

Ook als ik een kabel trek van de laptop naar de Sitecom werkt alles naar behoren.

Zelfs in ipconfig lijkt alles goed te staan:

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection 3:

Connection-specific DNS Suffix . : Macallas
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::4c12:e3c3:7e8e:e6b1%16
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.2.2
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1

Wie heeft er een goed idee?

Ik begrijp uit je verhaal dat je de instellingen van een oude laptop (die wordt afgedankt?) 1 op 1 hebt overgezet naar je nieuwe?
Dat zou kunnen werken (maar doet dat meestal niet).
Ik het bovenstaande verhaal mis ik de instellingen van de router zelf. Staat daar DHCP aan? dan moet op de nieuwe laptop ook DHCP aangezet worden. Daarmee zijn de instellingen die je hierboven hebt gegeven niet nodig, de router zelf deelt dan namelijk de juiste gegevens uit aan de laptop.
Als DHCP uit staat moet je zelf ip adressen uitdelen en daar gaat het vaak niet goed.

De volgende stap is op je laptop kijken welke draadloze netwerken er ontvangen worden. Jouw netwerk moet daarbij staan.
Klik dan op "verbinding maken" en dat zal ook gebeuren.
Als je het goed hebt ingericht wordt er nu gevraagd om je wep of beter WPA sleutel. Voer die in en je moet verbinding hebben!

De WPA sleutel staat vaak onderop je router. Had je die al veranderd dan weet je hem zelf al.
Laat maar weten of het zo lukt of dat je preciezere instructies nodig hebt. :)

Laatst bewerkt:
Hoi Solaris,

DHCP staat aan en gezien het togewezen IP adres lijkt dat te werken.
Ik heb trouwens ook geprobeerd een IP adres in te stellen, maar dan werkt het ook niet.
De verbinding is zichtbaar in mijn lijst, maar als ik die verbinding kies komt er een gele driehoek met een uitroepteken bij te staan met de melding geen internet toegang

Aan de sleutel ligt het ook niet, want zoals ik al aangaf, bekabeld werkt het wel.

Ik kan trouwens niet via http://192.168.2.1/ op de router komen en hem ook niet pingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan