Draadloos internet Cisco EPC 3925 valt steeds weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
In oktober 2011 heb ik van Ziggo een draadloos Cisco model type EPC 3925 ontvangen, echter het draadloos internet valt steeds weg. Bij de helpdesk van Ziggo vertelde men mij dat het probeem niet bij Ziggo lag maar tussen de laptop en het modem. Maar laat Ziggo nou ook dat modem geleverd hebben. Zij ontkennen echter dat het probleem in het modem zit. Maar wat wel opmerkelijk is, is zodra ik mijn laptop op een ander draadloos netwerk aanmeld, dit zonder problemen en zonder uitval functioneerd. Toen heb ik in het configuratiemenu van het Cisco router de kanaalkeuze handmatig op kanaal 6 gezet. Het probleem is echter nog steeds niet opgelost want na verloop van tijd valt de verbinding alsnog weg.
Herkent iemand dit probleem en/of weet iemand de oplossing?

Bij voorbaat dank

Gr. Mark

Laatst bewerkt:
Het is denkik vrij makkelijk te bepalen of het aan de router ligt:
Is een bekabelde verbinding wel stabiel?
Heb je altijd goed bereik? Hoeveel streepjes bij wireless?
Komen deze hiks met een interval? Of willekeurig?

Bekabeld komt het internetsignaal ook niet door.
De kwaliteit van de draadloze verbinding wordt altijd als goed of zeer goed weergegeven. Wireless geeft 3 à 4 streepjes aan.
Deze uitval hiks treden onverwachts op.

Ik hoop dat ik jou zo voldoende info heb gegeven.

Gr. Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben tot de ontdekking gekomendat als je in Vista newerkcentrum opent dat er tussen de router en internet een kruisje staat. Klik ik daarop en kies dan: Netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding opnieuw instellen. Zodra dat gedaan is, functioneert internet weer probleemloos, totdat ik de laptop opnieuw opstart. Dan is er weer geen netwerkverbinding.
Ik sta voor een raadsel wat het zou moeten zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah! Dat is heel toevallig! Ik wou net iets dergelijks tegen je zeggen: probeer eens de netwerkadapter in/uit te schakelen. Want de PC waarvandaan ik nu werkt heeft exact hetzelfde probleem. Het gebeurt bij deze PC ongeveer 1x per dag. De netwerkadapter in/uitschakelen werkt altijd bij mij.
Ik heb de driver al eens opnieuw geïnstalleerd maar dit mocht niet baten... Controleer trouwens voor de zekerheid even de energie-instellingen van de netwerkkaart...
Ik vermoed als ik de PC opnieuw installeer dat dit soort vage problemen wel weer zijn opgelost...maarja, daar heb ik dan weer geen zin in.

Hetgeen jij zegt Helpmijtoch, heb ik ook mijn gedachten over. Ik overweeg nu om met een schone lei te beginnen en Windows opnieuw te installeren. Pfft... Wordt een hele klus. Maar hoop dat er voor die tijd nog iemand een goede tip kan geven hoe het eenvoudiger opgelost kan worden.

Bedankt voor je reactie !!

Hetzelfde probleem hier, begin toch een vermoeden te krijgen dat het wel degelijk aan de router ligt!

zit ook hier met hetzelfde had eerst een ubee modem met hetzelfde probleem
tijdens downloaden viel de rest van internet weg, kon geen enkele andere pagina bekijken.
monteur van ziggo geweest, na instalatie cisco modem zag alles er weer uit zoals het hoort, maar vreugde was maar voor even want het begint weer opnieuw
draadloze snelheid is heel instabiel
het ene moment haal ik 38mbs het andere weer 16mbs
zelf bekabeld varieert de snelheid kom zelfs vaak niet boven de 28mbs uit terwijl ik
40mbs binnen krijg
helpdesk diverse malen al contact over gehad, ben nu bezig om div snelheidsmetingen te doe en te registreren, moet ze over paar dagen weer bellen.

Ook hier heb ik het probleem dat de internetverbinding steeds wegvalt. Zojuist weer, toen ik dit tikte.

Sinds een paar weken een nieuw modem/router ontvangen van Ziggo. Wifi wordt de standaart, dus nu een 2 in 1. Daarvoor viel de conectie wel eens weg rond de avondspits, maar nu om de haverklap. Ook moet ik elke keer als in de computer aanzet/inlog/ontgrendel opnieuw contact maken.
Gedurdende de dag heb ik 3fm social radio aanstaan, maar die valt nu zovaak weg. Misschien wel 10x in de afgelopen 2 uur. Ik verbreek dan de verbinding en maak opnieuw contact.

Nu dus opzoek naar een oplossing. Wie doet een voorstel?

ik zou eens kijken of alle verbindingen wel zijn zoals ze moeten zijn
ogenschijnlijk lijkt alles in orde maar bij mij bleek een verbinding in de coax kabel in de meterkast niet deugdelijk te zijn
kwam een monteur van ziggo achter toen hij hier ter plaatse kwam meten
het advies luid klagen bij ziggo, vraag om een monteur die komt meten
je zult wellicht een aantal speedtests moeten doen en dan wel bedraad internet op div tijden en dagen
als daar ook een verschil in zit steeds dan is het binnenkomend signaal niet stabiel en geeft dit jou probleem
was bij mij ook het geval

ziggo adviseert de eigen speedtest nl speedtest.ziggo.nl

dus geen www ervoor, zo intypen
als je die op div tijden en een aantal dagen achter elkaar doet, dit goed noteert met tijd en datum dan heb je gelijk al gegevens waarom ze toch zullen gaan vragen
succes

Hier ook hetzelfde probleem. Heb al meerdere malen contact gehad met Ziggo.

1e contact: Door Ziggo de router gereset> probleem voor een dag verholpen
2e contact: Medewerker Ziggo adviseerde mij terug te bellen op het moment dat het probleem (wegval verbinding) zich voordoet. Dit vond ik geen optie
3e contact: Gelijk na 2e contact weer geïrriteerd opgebeld omdat ik een monteur wilde hebben. Dit kunnen regelen
4e contact: Dag erna door Ziggo gebeld geworden met de opmerking dat mijn problemen bij meerdere klanten voorkomen (Dit door de massale uitgifte van de EPC 3925 routers). Het probleem is dat
de software aangepast dient te worden. De huidige software kan de automatische kanaalinstelling niet meer aan. Deze dient continue de router aan te sturen om van kanalen te veranderen. Door de massale uitgifte van de modems (veel mensen in de directe omgeving zouden dezelde modems hebben) kan de software het niet meer aan om de modem nog sneller van kanaal te laten wisselen.

???? Tja wat moet ik hier van denken?

Geadviseerd werd nog 2 weken te wachten want dan zou het probleem middels een software update verholpen zijn?! Er werd gewerkt aan dit probleem.

Nou ben benieuwd??

Wat ik wel vreemd vindt, is dat ik alleen bij mijn nieuwe Acer laptop problemen ondervindt met het wegvallen van internet. Bij een oudere laptop of mijn iphone heb ik geen problemen met WIFI??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan