Draadloos internet connectie instabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Magster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2016
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat mijn draadloze internet connectie op mijn laptop instabiel is. Wanneer ik bijvoorbeeld ping naar google in prompt (met ping www.google.com -t) zie je om de zoveel tijd de ms omhoog schieten. Van constant 32 ms schiet hij dan ineens naar de 200 - 300 ms.

Voor het gebruik van internet maakt het niet veel uit, dan merk ik er niks van. Maar bij het spelen van een spel is het zeer storend om met zo'n instabiele verbinding te spelen. Wanneer ik mijn laptop met een internetkabel verbind is het geen probleem, dus het heeft ergens met mijn Wireless internet te maken.

Nu heb ik al het een en het ander geprobeerd om dit op te lossen. Maar tot nu toe heeft niks gewerkt. Ben zelf ook echt geen held in dit soort dingen.

Vandaar dat ik naar dit forum ben gekomen in de hoop dat hier iemand een mogelijke oplossing voor heeft.

Mvg.

Laptop heeft trouwens Windows 8.

Vermeld je alleen niet welke modem je hebt en eventueel welke router en hoe het één en ander aangesloten is.
En wat is het één en ander wat je gedaan hebt ?

Laatst bewerkt:
Oja, ik moet er ook bij vermelden dat ik op een andere laptop wel gewoon zonder problemen om het draadloos netwerk kan zitten. Dus aan de router zou het niet moeten liggen.

Daarnaast heb ik het zelf geprobeerd op te lossen met;
- Het updaten van de computer
- het updaten van de drivers
- het aanpassen van de eigenschappen van mijn WiFi ( zoals het uitschakelen van WiFi om energie te besparen uit te vinken, het aanpassen van de bandbreedte en het toevoegen van en het aanpassen van de DNS-instellingen )

Ook heb ik een lokale service "Superfetch" uitgeschakeld, omdat ik bij mijn taakbeheer processen heb lopen zoals: Servicehost: Lokale service (Netwerkbeperkingen) (7). Ik dacht dat dat er misschien iets mee te maken had, en had ergens gevonden om het te kunnen verhelpen met het uitschakelen van Superfetch. Maar dat mocht ook niet baten.

Probeer de netwerkinstellingen te resetten m.b.v. deze FixIt (XP, Vista, 7 & 8)

Als dat niet werkt kijk dan even of er nieuwere drivers zijn. Doe ik eigenlijk altijd als eerste.

De drivers zijn up to date, en ik heb die FixIt op gezocht. Maar mocht helaas ook niet werken :(

Toch bedankt voor de suggesties.

Fix for Wireless Ping Spikes (self.GlobalOffensive)
Toegevoegd op 9 maanden geleden * door ClyqThe Global Elite
In some of my games teammates consistently (every 30 to 60 seconds) ping spike and I have to ask if they're on wireless. When they are, there's a simple fix for the problem:

in your windows cmd, type in

netsh wlan show settings

and one of the last things might say

Auto configuration logic is enabled on interface "Wireless Network Connection"

if that's the case, then type in

netsh wlan set autoconfig enabled=no interface="Wireless Network Connection"

It should respond with

Auto configuration has been disabled on interface "Wireless Network Connection".

If it doesn't, then you might have mistyped your interface=" part. Check in your adapter settings, you might have Wireless Network Connection 2 or 3 etc.

This will definitely stop your wireless card from searching for nearby networks and updating your signal quality when you're not asking it to- which is what is causing the spikes.

You will need to turn it back on if you disconnect or need to be able to find nearby networks again. To do so change disabled to enabled from the earlier command or copy pasta

netsh wlan set autoconfig enabled=yes interface="Wireless Network Connection"

Good Luck!

Dit heeft uiteindelijk geholpen voor mij! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan