Draadloos internet delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco Lammerts

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Hallo

Ik wil met twee pc draadloos internet delen ik heb een Sweex wireless router en twee Sweex wireless pci cards

ik heb hier geen enkele ervaring mee kan iemend mij hier een stap voor stap uitleg geven.

mijn beide pc draaien onder windows XP Prof

Bijvoorbaat dank

Gewoon de hardware installeren en dan de windows xp network wizzard draaien.

niet gelukt

Het is niet gelukt

het volgende doet zich voor op beide pc staat het icoontjes van de draadlose verbinding maar hiet staat bij dat de verbinding niet beschikbaar is.daarnaast staat een icoontje die meld dat deze vebinding door windows wordt beheert als ik deze dan open dan is er geen draadloseverbinding te zien ik kom nu ook niet verder ik heb wel een e-mail verstuurd naar sweex de fabrikant heb hier nog geen antwoord op gekregen

wat doe ik verkeerd ?

Worden de kaartjes wel herkend door xp?

Staan ze wel in je device manager/apparaatbeheer?

Zoja als je automatsch een ip adres krijgt kan je dan wel van de een naar de andere pc pingen?

Groeten Tommy

staan wel bij aparaat beheer

Ja ze staan wel bij aparaat beheer deze geeft ook aan dat het aparaat corect werkt.ik krijg geen automatisch ip adres toegewezen als ik in de browser het ip adres van de router opgeef krijg ik de melding kan het niet vinden ? in de handleiding staat iets vaags omschreven over het uitschakelen van windows wireles zero dit is in het engels heb ook een e-mail naar sweex nederland gestuurd maar heb nog geen antwoord

je moet wel zorgen dat de pc's lid zijn van dezelfde werkgroep of van hetzelfde domein

Geplaatst door Tommy Stylez
je moet wel zorgen dat de pc's lid zijn van dezelfde werkgroep of van hetzelfde domein

Domein is wel zo makkelijk maar zelfde werkgroep is nog steeds niet nodig dat die hetzelfde moeten zijn

Staat je router wel ingesteld als dhcp server?

een voorwaarde die je niet mag vergeten:
SSID en WEP moeten op alle PC's + WAP dezelfde zijn

succes

windows beheerd het aparaat

Naast het icoon van de wireles pci card staat hog een icoon dat meld dat windows het aparaat beheerd als ik deze open klik kan ik in dit scherm niets wijzigen en er zijn geen beschikbare netwerken?

ik ga je tip eens goed lezen

Bedankt ik ga je tip eens goed lezen en laat in de loop van deze week wel weten of het is gelukt

wireless router

Geplaatst door m@rio

Domein is wel zo makkelijk maar zelfde werkgroep is nog steeds niet nodig dat die hetzelfde moeten zijn

Staat je router wel ingesteld als dhcp server?

Da's waar

Trouwens, hoe configureer je een wireles router precies?

Groeten Tommy

hoe configureer je de router

Dat is inderdaad de vraag hoe configureer je een draadloze router

opgelost

Hallo

het probleem met de draadlozeverbinding is opgelost
ik heb telefonisch contact gehad met Sweex de leverancier het type draadloze pci kaart die ik heb gekocht werken niet sweex komt maandag of dinsdag met een oplossing het gaat om de pci kaart van het type 11b

bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan