draadloos internet doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

maschumacher

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Ik heb zowel op zolder een computer staan en beneden een laptop. Met beide kon ik via een draadloos modem internet ontvangen. De laatste week kan ik op mijn laptop geen verbinding meer maken met internet, op zolder echter wel. Betekent dit dat er iets met mijn laptop is of is er een andere mogelijkheid? Ik heb zelf het idee dat het iets te maken kan hebben met de startpagina. Ik had altijd gewoon google als startpagina, maar nu zoekt ie automatisch naar my.safeappsoftware.com, en die kan ie niet vinden. Als ik google.nl intyp geeft hij aan dat dat adres ongeldig is!
Als ik de netwerkcontrole gebruik wordt gezegd dat er mogelijk een probleem is met een of meer netwerkadaptors.
Het rare is dat ik net wel windowsupdates heb kunnen installeren!
Ik snap er niets meer van en hoop dat iemand mij uit dit oerwoud kan helpen!

Ik heb eens een keer ook zoiets gehad maar dan linkte hij wat ik ook intypte door naar msn.com.

Ik had toen last van spyware of een virus.
Heb je een goede antivirus? welke?
laat hem een voledige systeem scan maken en post het als hij virussen vind.

Het probleem is dus dat ik geen internet heb, en dus ook niet online kan scannen.
Ik heb de Avast antivirusscanner. Inmiddels heb ik trouwens mijn startpagina wel kunnen wijzigen. Maar nog steeds geen internetverbinding op mijn laptop.

Ik ben er inmiddels achter dat mijn laptop wel internetverbinding maakt als ik hem rechtstreeks met een kabel aan het draadloze modem verbind.
Ik kan natuurlijk alles opnieuw installeren, maar ik weet mijn netwerksleutel niet.
Mijn zoon heeft hem vorig jaar geinstalleerd maar weet niet meer welke netwerksleutel hij ingevoerd heeft. Is dat iets wat je zelf verzint of krijg je die meegeleverd?Hij heeft vorige maand een hersenkneuzing opgelopen, dus er zijn wat dingen verdwenen uit zijn geheugen.
Ik hoop nog steeds op de gouden tip!!

Router aan de kabel, en manueel instellen.
De gateway is waarschijnlijk 192.168.1.1 o.i.d.
Kan nu niet verder, mijn vrowtje roept me aan tafel.
Gaan we straks verder.

Als je naar Start gaat en daar bij Uitvoeren --> CMD typt
Hierna op Enter drukt
Dan in het zwarte schermpje: <Ipconfig> typt (zonder < >)

Dan krijg je uw Default Gateway te zien.

Als je deze dan in uw internetexplorer ingeeft, dan zal je naar het start scherm van uw router gaan.

Daar dien je in te loggen met uw gebruikersnaam en paswoord. Hopelijk is dit niet ingesteld. Anders is dit waarschijnlijk leeg OF kijk je maar eens in de handleiding van de router. (admin als username en <leeg> als paswoord is ook een optie)

Laat iets weten als het lukt.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan