Draadloos internet doet het niet; waar ligt het probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yithel

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Dag helpmij!

Het (draadloos) internet doet het sinds een tijdje niet meer op mijn computer, en ik heb mezelf nu eindelijk zover gekregen hier een vraagje te posten.

Ik kom er zelf niet echt achter waar het probleem ligt. Het licht niet aan het netwerk/router/modem, want op andere computers (ook draadloos) doet het internet het wel. Het signaal ontvang ik met 'n externe (USB) netwerkontvanger, daar ligt het ook niet aan, omdat het internet het wel doet in een andere computer met deze ontvanger.
Ik kan op mijn computer wel alle beschikbare signalen zien, en hij geeft zelfs een signaalsterkte aan.
In other words: Ik snap er niks van!
Bijgevoegd zit een screen van m'n pc waar je wat dingetjes kan zien die misschien handig zijn.

Ik hoop heel erg dat iemand een suggestie kan doen over wat ik moet doen om dit mogelijk te fixen! Zelf vermoed ik dat het een hardwareprobleem is, maar dan weet ik nog steeds niet wat ik er mee aan moet.
Alvast bedankt!

PS: AVG, CCleaner, Adaware, Norton Utilities en defragmentatie hebben niet geholpen. Ik heb geen schijfje met XP, en de recovery CD is lang geleden gestorven

Als je bereik voldoende is vermoed ik een software issue heb je al geprobeerd in veilige modus met netwerk ondersteuning op te starten? Plaats je de USB antenne aan de voorkant of de achterkant van de PC?

Als je bereik voldoende is vermoed ik een software issue heb je al geprobeerd in veilige modus met netwerk ondersteuning op te starten? Plaats je de USB antenne aan de voorkant of de achterkant van de PC?

M'n antenne zit aan de voorkant, en het opstarten in veilige modus heeft helaas niet gewerkt... :(

Als je alle USB devices verwijdert en alleen opstart met je (eventueel) USB Keyboard/Muis en WLAN (aan de achterkant ) aangesloten wat doet ie dan?

Als je alle USB devices verwijdert en alleen opstart met je (eventueel) USB Keyboard/Muis en WLAN (aan de achterkant ) aangesloten wat doet ie dan?

Hij doet het :D:D:D!!!
Heel erg bedankt! (moest trouwens wel opnieuw de software voor de ontvanger installeren:P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan