Draadloos Internet Doet Het Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakie17

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
39
Hoi,

Ik heb een router en 2 computers. Op 1 computer heb ik wel internet, dit is de rechtstreekse internet. Op de andere computer heb ik draadloos internet, maar hij geeft geen beeld als ik op Internet ga surfen.
Ook krijg ik de melding dat er "beperkte of geen internet mogelijkheden zijn" met een geel uitroepteken bij het icoontje.

Als Internetprovider heb ik Tele2 internet.
Mijn Router is een Sitecom WL - 183 300 N Wireless Router.
Ik heb verbinding via een USB-adapter WL- 182 300 N Wireless Adapter.

Kan iemand me hierme helpen? Ik ben al heel lang bezig om het probleem op te lossen, maar tot nu toe kom ik er echt niet uit.
 
Hoe is je router beveiligd?

Heb je de juiste code ingegeven?

Wat zijn de internetinstellingen op je laptop? Klopt het ip-adres, de gateway, etc...?
 
Ik heb hem beveiligd met WPS.

Ik weet niet wat je bedoelt met de juiste code. Hoe kan ik hiernaar kijken?

Ik zal morgen een bijlage maken met mijn routerinstellingen.

Verder heb ik alles bij de ip-adressen op automatisch verwijzen gezet.
 
code/wachtwoord, zoals met een wepbeveiliging.
maar als je geen wep hebt heb je al geen code voor een webbeveiliging, ik weet niet hoe dat systeem werkt op wps

Maar controleer ook eens of je daadwerkelijk geen internet hebt. Ik heb ook soms 'beperkte verbindingsmogelijkheden', maar merk daar niks van aangezien ik volledig verbinding kan maken.
 
Hier een Bijlage van mijn routerinstellingen
 

Bijlagen

  • 1.JPG
    1.JPG
    31,8 KB · Weergaven: 84
  • 2.JPG
    2.JPG
    21,5 KB · Weergaven: 64
  • 3.JPG
    3.JPG
    24,1 KB · Weergaven: 77
  • 4.JPG
    4.JPG
    20,1 KB · Weergaven: 67
Verder heb ik wel verbinding, want ik kan ze wel pingen en als ik mijn ip adres verander in een handmatig wijze zoals: 192.168.0.110, dan staat er bij het icoontje:
U bent verbonden.
Ga ik naar het internet, dan krijg ik alleen een blanco pagina te zien, waarbij staat:

U bent niet verbonden met het internet, wilt u offline werken of opnieuw verbinding maken.

Ik weet niet wat ik ermee moet doen. Ik krijg dus alleen een icoontje met beperkte internetmogelijkheden als ik mijn ip-adres op automatisch verwijzen zet.
 
Intern in het netwerk doet het er niet zoveel toe of je ip op automatisch staat of op statisch. Je kan het gerust laten staan, ik heb van m'n twee computers ook 1 op statisch staan en 1 op automatisch. Je zal zien dat dit ook zo z'n voordelen heeft, aangezien je om den duur van elke pc het ip-adres vanbuiten weet, voor als je dat vanop de andere pc nodig hebt, of voor een andere toepassing, moet je niet steeds ipconfig gaan doen.

Vreemd dat je ene pc dan wel internet heeft, aangezien verder alles in orde lijkt. Heb je al eens geprobeerd de router te resetten?
 
Ja, ik heb zo'n beetje alles gedaan wat ik weet. Ik heb de router 2 keer gereset. Ook heb ik de firewalls en beveiligingen uitgezet. Herstellen van de USB-Adapter doet het ook niet.
Opnieuw installeren ook niet.

Het instellen van Wizard Nieuwe Verbinding en Wizard Nieuwe Netwerk lukt ook niet. Er staat dan dat er een fout is opgetreden en niet voltooid kan worden.

Verder weet ik het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan