Draadloos internet doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Waaagh

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Als ik het IP adres van mijn wireless router bezoek om een beveiliging op ons internet te zetten dan gebeurt er momenteel niks meer. Ik heb toen op mijn ipod touch gekeken en die geeft een ander adres dan het gebruikelijke adres(192.168.1.1). Wanneer ik dit andere adres invul op de computer kom ik op onze Kabel router uit(hieruit gaat 1 kabel naar de Wireless router en de rest naar pc's). Hoe zorg ik er nu voor dat ik het adres van mijn draadloze router (192.168.1.1) kan bezoeken zodat ik het netwerk weer kan beveiligen

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Je hebt klaarblijkelijk 2 routers in gebruik, die beiden ook nog eens het 192.168.1.x netwerk gebruiken. Is dat correct samengevat?

Wat je in ieder geval kunt proberen is de thuis-router even los te koppelen van de provider-router, bedraad er een pc aan aansluiten (op een van de (meestal 4) LAN aansluitingen die op zo'n apparaat vaak zitten, niet aansluiten aan de WAN/Internet aansluiting op de router...).

Dan de pc opnieuw opstarten, en kijken of je bedraad nu ook weer een 192.168.1.x gekregen hebt en dat de Standaardgateway 192.168.1.1 is.
In ieder geval moet je het ip-adres van de Standaardgateway invullen met http:// ervoor in je webrowser om te zien of je erbij kunt komen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan