Draadloos internet dramatisch langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jukke

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2003
Berichten
38
Hoi, ff een vraagje waar ik al dagen mee aan het worstelen ben.
Ik heb een draadloze verbinding via mijn laptop met het internet.
Nu heb ik een wireless network broadband router 11M van sitecom( waarvan de verbinding met mijn laptop UITSTEKEND is, 11 Mbps) en een adsl verbinding.

Als ik mijn laptop direct aansluit aan de modem( via een draadje) dan heb ikeen download snelheid van ongeveer 80 kB/sec.
Internet ik via het draadloze netwerk dan kom ik niet verder dan een download snelheid van 13 kB/sec.
Nou staat er in de beschrijving die bij de router meegeleverd is

"als u last heeft van interfentie wat tot uiting komt in verbroken verbindingen en/of een langzame gegevensoverdracht, kan het raadzaam zijn om wat te experimenteren met verschillende kanalen, zodat u het beste kanaal kan selecteren"


Nu ben ik aan het experimenteren geweest met de verschillende kanalen maar de snelheid blijft ontzettend laag en bij sommige kanalen dan vindt mijn laptop de router niet eens meer.

Nu is mijn vraag dus kan ik mijn snelheid hoger krijgen of zal hij altijd laag bijven?
Wie kan mij helpen!
Alvast bedankt.

Groetjes Jukke
 
Draadloos is langzamer dan een rechtstreekse verbinding.
Heb ik zelf ook, 2 laptops draadloos en 1 pc vast aangesloten. Als ik iets wil downloaden dan gaat de normale pc aan en werk ik daar mee.
11 Mbps of 100 Mbps is wel een verschil.
 
wat is de max. snelheid van je adsl of kabel dan ?
hier met adsl is dat 3,3 Mbps, dus om te downloaden is dat gelijk of je wireless 11 of 100 Mbps haalt, voor de overdracht van bestanden via een netwerk maakt dit natuurlijk wel veel verschil.
 
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Fri Dec 26 2003 om 14:16:15 UTC+0100)

Download : 241.8 KByte/sec
Upload : 9.7 KByte/sec
Connection : 319.0 Conn/min
Ping test Nederland : 41.0 ms

dit zijn mijn gegevens via draadloos kaartje in laptop en ik heb breedband kabel van @home.
 
Is wel wat aan de lage kant (hier 389kb/s down, 14,9kb/s up en 9 ms) maar toch niet zo schrikbarend dat je dat zou moeten merken.
 
maestro,
is dat ook draadloos en via welke aansluiting ads, kabel
 
Ik heb mijn verbinding ook even getest op speedtest.

Hier zijn de gegevens.
Niet echt goed geloof ik.

Test uitgevoerd 26 december 15:30
Download = 13.5 KByte/sec
Upload = 12.4 KByte/sec
Connection = 62.0

De ping test doet hij niet die blijft bezig, ik weet niet wat er aan de hand is.

Jukke
 
Geplaatst door puppie
maestro,
is dat ook draadloos en via welke aansluiting ads, kabel

@home kabel breedband via UTP kabel


@Jukke als 80 kb/s de snelheid is die je haalt met een 'vaste' verbinding dan is dit inderdaad wel heel erg laag.
Wat is de afstand tussen de zenders, zitten er veel muren tussen of staan ze dicht in de buurt van 220volts kabels/apparaten (monitor, boxen)
 
Hoi,

De verbinding die ik heb is de adsl comfort van planet internet( kijk hier voor de specificaties)
De afstand tussen de laptop en de zender bedraagt ongeveer 4 meter en er zit 1 muur tussen dus niet een grote afstand met veel opstakels.
Hij staat wel in de meterkast maar dat levert volgens mij niet echt veel storing op, toch?

Ik begrijp er echt niks van, zou het toch aan de router kunnen liggen?

Jukke
 
Laatst bewerkt:
andere router

Nou, ik kwam er niet meer uit.
En heb de router vanmorgen omgeruild voor een andere.
Hopelijk doet die het wel goed.
Bedankt voor de antwoorden.

Groet,

Jukke
 
Jukke,
wat heb je nu aangeschaft dan.
 
Hoi Puppie,

Ik heb nu een linksys wireless - b broadbandrouter aangeschaft wat trouwens ook niet helemaal vlekkeloos verloopt.

Het volgende is nu het probleem:

Ik heb de router op de zelfde plaats geinstalleerd als de sitecom router.
De draadloze netwerkverbinding is na inschakeling op de laptop uitstekend.
De router instellen is ook geen probleem.
Na het instellen van de router druk ik op "save settings".
En ik kan meteen internetten zonder probleem alleen is dit maar van korte duur want na dertig seconde heb ik geen dataverkeer meer.
Als ik weer contact maak met de router en druk weer "save settings" dan kan ik weer internetten.
Maar na dertig seconde heb ik weer geen dataverkeer.
Ik heb de firmware geupdate maar dat is levert geen enkel verschil op ook een ander kanaal helpt niet.

Volgens mij is het maar een instelling maar ik kan het niet terug vinden in het routermenu of op de linkys site.

Groetjes Jukke
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan