Draadloos internet elke keer opnieuw verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinthe8

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2007
Hallo Allemaal,

Mijn probleem is het volgende:
Ik heb van upc een router gekregen, deze heb ik geinstalleerd, en nu heb ik de stappen in hun boekje gevolgd om draadloze verbinding met deze router te krijgen. Hierbij maakt upc gebruik van een stick die je in je usb aansluiting moet stoppen.
Dit gaat goed en dit lukt ook allemaal. Maar het probleem is het volgende:
Zodra ik de pc uit zet en opnieuw opstart verliest hij de verbinding met internet. Ik moet de stick er dan weer opnieuw in stoppen en dan pas gaat hij verbinding maken met het internet. Als dit nou voor mezelf was dan was het niet zo erg, maar het is voor opa en oma en die snappen er niet zoveel van;)

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Moet er een draadloze netwerkkaart in de pc zitten? Lijkt me toch niet want hij krijgt wel verbinding met het internet.. Kan het zijn dat automatisch verbinding maken niet is aangevinkt??
Iemand enig idee?

Groeten,
Kevin

Hoi,

De USB stick is in feite de externe netwerkkaart, het fungeert als een draadloze netwerk adapter.
Even voor de duidelijkheid :

1> Je hebt verbinding met het internet.
2> Je schakelt de computer normaal uit (de USB stick blijft zitten)
3> Wanneer je terug opstart is er geen verbinding meer en die wordt ook niet, als je even wacht, vanzelf weer herstelt.

Welk besturingssysteem staat er op de PC?

Bedankt voor je reactie!

Ik heb in het begin verbinding met het internet, na opnieuw opstarten is deze verbinding gewoon weg.
Ik laat de usb stick bij het opstarten gewoon in de computer zit en raak hem niet aan.
Na opnieuw opstarten wordt de verbinding niet herstelt en ook als ik even wacht niet. pas wanneer ik de usb stick er opnieuw in steek maakt hij weer verbinding.

De pc heeft windows xp. Het is al wel een vrij oude pc.

Ik denk dat je een profiel moet aanmaken in de wizard draadloze toegang van Windows. Rechts onderin de taakbalk zie je een icoontje van een monitortje met ))) erbij. Dubbelklik daar eens op. Volg daar de wizard 'een draadloos netwerk instellen' eens. Ergens moet je dan ook een optie 'automatisch verbinden' tegenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan