draadloos Internet en downloaden ontzettend traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheWho

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Hallo,

De titel zegt het wel. Mijn internet is ontzettend traag. Sinds ik XP opnieuw heb geïnstalleerd duurt het ontzettend lang om pagina's te laden, of om te downloaden. Ik heb vaak een snelheid van onder de 100 kb/s voorheen was dit altijd dik 300 kb/s. Bij verschillende sites wat geprobeerd te downloaden maar dit maakt niet uit. De snelheid die de netwerkverbinding aangeeft varieert ook heel erg. Van 2mb/s tot 54mb/s(max). De laptop heeft verder wel een snelle internetverbinding.

Als de router uit en aan wordt gezet is de verbinding wel snel. Maar na een aantal minuten is die weer erg traag. Ik heb de router ook al gereset. De software voor de netwerkadapter is ook geïnstalleerd.
Mijn router is een Thomson speedtouch 787
Mijn Netwerkadapter is een Thomson TG123G

Na dagen van zoeken en prutsen met de instellingen wordt ik er een beetje moedeloos van dus hopelijk is hier iemand met het antwoord.

Mvg,

Welk abbo heb je = snelheid
Op welke snelheid traint je modem =
Heb je de problemen ook als je bedraad werkt =

Abonnement weet ik niet precies. Het is een ADSL en telefonie verbinding van kpn. Ik kan het morgen wel opzoeken als het nodig is.
Wat bedoel je precies met die vraag? Ik weet niet of het de vraag beantwoord, maar als ik mijn muis op de draadloos netwerk icoontje laat staan, dan staat er de naam van het netwerk, de snelheid (54kb/s), de signaalsterkte(laag) en de status(verbonden).
Als ik een kabel tussen de router en de pc leg is er geen probleem.

OK,het zit hem dus puur in het draadloze netwerk.Heb je al eens een ander kanaal geprobeerd,de antenne's iets veranderd qua stand ?

Ja. Drivers zijn geinstalleerd en als de modem aan en uit wordt gezet is Internet wel even snel.
De verbinding naar de router is ook gewoon snel maar de internetverbinding niet. Dus stand van de adapter lijkt me niet nodig. Bovendien staat de adapter op de zelfde plek als voor de instalatie van XP. Toen deed internet het wel goed en snel.

Het is gelukt. Internet doet het weer vlot zoals het was=)
Toch bedankt voor de hulp.

Ik heb de router gereset met een paperclip, dus niet aan en uit zetten want dat werkte niet.
En daarnaast nog de software van de fabrikant geïnstalleerd, voor de draadloze netwerkverbinding. Dus in plaats van de Windows versie, de Thomson versie gebruikt. En vervolgens wat geprutst met de instellingen.
Lekker duidelijk, maar ik was zelf ook niet echt bewust van wat ik allemaal deed:D

OK zet dan de wireless zera in XP uit zodat je geen conflict meer kan krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan