Draadloos internet erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

valkeringrick

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje wat te maken heeft mijn draadloze internetverbinding.
Ik heb een ' alles in 1 extra ' pakket van ziggo. Met een maximale downloadsnelheid van 40Mbp/s. Op mijn computer met LAN kabel haalt hij zo rond de 36 Mbp/s dus dat is wel goed. Maar op mijn laptop komt hij niet verder dan 18 Mbp/s.
Ik weet dat draadloos internet altijd wat minder heeft, maar ik vind dit wel heel veel.
Weet iemand hoe ik dit kan verbeteren?

Alvast bedankt!
Groeten Rick.

P.s Het bereik van mijn router is ook niet al te best. ( 2 soms 3 van de 5 streepjes )
----------

Informatie Router:

Ubee modem-router wifi evw3200

Hoe verder je van de router zit hoe lager de snelheid wordt.
In mijn ogen zal het hiermee te maken hebben.

Dat dacht ik ook al.... dus ik ben al een keertje naast de meterkast gaan proberen, maar dat had niet zoveel verschil.

ondersteunt de modem/router de 802.11N band? dit is te vinden in de handleiding of op de specificaties op de doos. Helaas kan ik hier niks over vinden op het internet :(

Als de evw3200 de 802.11N band niet ondersteunt, dan kan dat de lage snelheid veroorzaken. Ondersteunt de evw3200 wel de 802.11N band, dan is het alleen het slechte bereik.

Ik adviseer je sowieso om een extra accesspoint die de 802.11N ondersteunt te plaatsen. de Engenius ECB9500 is een accesspoint dat zeer geschikt is. De ECB9500 heeft een zeer krachtig uitzendvermogen en een gevoelige antenne. Daarnaast ondersteunt hij de 802.11N band.

ik raad je dan aan om dit access point midden in het huis te plaatsen, zodat die gelijke dekking kan geven in het huis. mocht je vooral met je laptop op de begane grond internetten, dan is het natuurlijk beter om het accesspoint ook op de begane grond te plaatsen :D

Hoi Tomvries,

Een accesspoint is inderdaad wel een goed idee.
Bedankt voor je reactie, en ik ga kijken of het werkt. Die Engenius ziet er inderdaad erg goed uit... Maar die kost ook wel wat.
Oja, ik heb inderdaad 802.11N band op m'n modem/router zitten.

Nogmaals bedankt! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan