Draadloos Internet in huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai,

Ik wil toch de overstap gaan maken naar draadloos internet en ik heb een aantal vragen.

Ik maak gebruik van een Wanadoo Cable Broadband verbinding 5/6 MBit

• Kan ik nog steeds gebruik maken van UTPverbindingen?
  • Kan ik nog steeds gebruik maken van mijn router
  • Hoe ziet de constructie eruit?

Mij dunkt
Wanadoo modem - Draadloze modem - Router (voor utpverbindingen) - Utpkabels

Kortom ik wil wel draadloos internet, maar wil de bestaande utpverbindingen blijven gebruiken.

Wat heb ik nodig?
  • Moet ik een aparte internetabonn aansluiten bij Wanadoo?
  • Moet ik uberhaupt aangeven bij Wanadoo dat ik draadloos wil internetten (iets met omzettingen?)

Wat zijn de nadelen van draadloos internet?

Je kunt een wireless router aanschaffen (geen modem) die in plaats komt van je huidige router, De meeste wireless router hebben 4 utp aansluitingen om pc's bedraad mee aan te sluiten. Daarnaast kun je dus draadloos verbinding maken met b.v. een laptop of pda.
De situatie ziet er dus als volgt uit:Modem->Wireless Router->UTP-Kabels naar pc's->PC's

Draadloos Signaal
Laptop,PC of PDA
Nadelen van draadloos kunnen zijn dat het signaal in huis niet overal even sterk is of soms helemaal niet aanwezig. Stop een wireless router daarom ook niet in de meterkast met al het aanwezige metaal. En als je de boel niet beveiligd zou in theorie de buurman mee kunnen liften op jouw signaal.

Laatst bewerkt:
Oke bedankt

Mag ik aannemen dat de WIFI sowieso niet beveiligd is?
(ingebouwd in wireless router) :o

wifi

Routers zijn standaard niet beveiligd maar dit kan je wel instellen in de router.

Gr Peter

Ok hebben jullie een bepaalde voorkeur icm wanadoo broadband

(voor een draadloze router)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan