draadloos internet installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priscillaaaa

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Allereerst even de gebruikelijke gegevens:
Ik heb een ADSLaansluiting.
Het besturingsysteem is Vista.
Jep, ik gebruik firewall. Ik weet niet welk verschil er is?
Ik heb een router van Linksys,
Wireless-G Broadband Router. (moeten jullie nog meer weten?)

Ik heb altijd internet van KPN gehad. Alleen dit was nooit draadloos. Ik heb draadloos internet aangevraagd. Ik kreeg een router thuisgestuurd, die ik hier boven heb benoemd. Er zat een cd-rom bij en ik heb alles netjes uitgevoerd zoals op de cd-rom stond.
Nu krijg ik helemaal aan het einde een foutmelding te zien:
Eerst kreeg ik een foutmelding van verkeerde instellingen van de firewall.
daarna iets met standaardgebruikersnaam en standaardwachtwoord.

nu vraag ik me ten eerste af? Waar kan ik deze standaardwachtwoord en gebruikersnaam vinden? Ook vraag ik me af, moet ik mijn oude modem altijd behouden? Kan ik niet alleen met een router werken? Ennn.. die instellingen van firewall? Ik heb firewall tijdelijk uitgezet, maar als ik die dan weer aanzet na de installatie, vind ie de verbinding dan nog wel?

Alvast bedankt!
Liefs .

ben je overgestapt van kpn naar andere provider of heb je draadloos van kpn erbij gevraagd?
type van de router is nog handig om te kijken of dat type ook als adsl router gebruikt kan worden, in dat geval kan je hem omwisselen met de kpn modem-router.

Sorry maar KPN werkt niet met dit type routers dus iets klopt er niet

Nou, het is eigenlijk internet van mijn oma. Zij heeft kpn, en ze heeft wel die kpn experia box. Nu heeft zij draadloos internet besteld, niet overgestapt of iets. Alleen erbij besteld. Ik durf alleen niet te zeggen of ze dit bij kpn heeft gedaan, maar ik neem aan van wel, mijn oma weet niet zoveel daarover, geloof dat ze niet eens weet dat er meer providers bestaan;)

Oh en het model van de router is: WRT54G2

Als ze een Experia box heeft, heb je kans dat dat ding al draadloos kan. Zoek het typenummer op en check dat even. Of als je ter plekke bent, kun je op de Experia router inloggen. Kijk hier hoe dit te doen.

PS je hoeft toch niet extra te betalen voor draadloos hoop ik? Dan verkoopt KPN echt gebakken lucht:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan