Draadloos internet is sloom!

• Onderwerp starter Onderwerp starter misty
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

misty

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Hallo,

Ik ben twee weken geleden verhuisd, en heb sindsdien mijn pc's aangesloten met een Dlink DI-524 wireless router.

Het probleem is dat sinds die tijd mijn internet verschrikkelijk sloom gaat. Filmpjes op internet (youtube, tv-links.co.uk) laden verschrikkelijk langzaam, terwijl het voorheen bijna meteen klaar was, en ook met gamen heb ik er nogal last van.

De signaalsterkte staat op uitstekend, dus waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Ik heb speedtest.nl gedaan en mijn downloadsnelheid is 47,1 kb/sec.

Groetjes

Kun je eens testen of ie ook sloom is als je via een netwerkkabel aan de router zit, i.p.v. wireless? Dan weet je of het aan wifi of aan iets anders ligt.

nou het probleem is eigenlijk dat mijn router beneden staat bij de modem en mijn pc boven. ik heb op het moment geen mogelijkheid om hem aan de kabel te zetten. is er nog een andere manier?

Het is denk ik ook toch de beste manier om eerst te proberen om te zien of je bekabelde netwerk beter gaat.
Want als die net zo traag is, kan je gaan proberen zonder router om te kijken of het probleem dan nog blijft bestaan

kan ik ook gewoon proberen een andere draadloze router aan te sluiten om te zien of het probleem dan nog bestaat?

Ik verwacht niet dat de router zelf het probleem is, maar eerder de instellingen ervan en of er ook ongewenste buitenstaanders stiekem van je netwerk gebruik maken. Met een andere router zie je dan misschien geen verschil en denk je dat het daar niet aan ligt.
Probeer eerst eens het kanaal van wifi op je router aan te passen (bijvoorbeeld 5 i.p.v. 1), misschien zit iemand in de buurt op hetzelfde kanaal. Zet ook de beveiliging aan (verborgen SSID, mac-adres filter, WPA encryptie) om buitenstaanders uit te sluiten.
Beter is natuurlijk om wifi uit te zetten en een laptop/computer rechtstreeks aan te sluiten om te zien wat je snelheid dan is. Dan weet je tenminsten of het aan wifi of iets anders ligt.
Onder het motto: het is makkelijker om een paar keer de trap op en af te lopen met wat dozen dan te prutsen aan iets waar het uiteindelijk misschien niet eens aan ligt.

das waar :p de router is in ieder geval al beveiligd dus ik zal eens proberen of ik de pc beneden ergens kan aansluiten dan zolang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan