Draadloos internet kan niet aangezet worden op Acer Aspire 5610Z

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
131
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn Acer Aspire 5610Z.
op deze laptop staat vista home premium, en alles deed het perfect.

gebruik hem voor mijn school opleiding.
maar nu komt het volgende:

op school en ik heb het zelf thuis ook hebben we draadloos internet.
dus daar zit ik geregeld op. maar op de een of andere dag kan ik, op mijn laptop mijn draadloos netwerk niet aanzetten. (kan op dat knopje aan de voorkant naar links duwen.
maardan zegt hij geen draadloos apparaat terwijl andere studenten dat wel hebben.

hun dachten dat het aan de driver van de draadloosnetwerkkaart niet geinstalleerd was.
dus ik dat instalren maar dat ging niet zo goed, want op de CD-rom (die ik aan had gemaakt bij de aankoop van de laptop) stonden verschillende draadloze netwerken.

heb alles geprobeerd maar dat werkte niet.
weet misschien een van jullie dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.
 
Hoe ziet je apparaatbeheer eruit? Staat daar je draadloze netwerkadapter correct geïnstalleerd?

Misschien is systeemherstel een optie?
 
Hoe ziet je apparaatbeheer eruit? Staat daar je draadloze netwerkadapter correct geïnstalleerd?

Misschien is systeemherstel een optie?

Bij mijn apparaatbeheer staat hij niet weergegeven ( een ander netwek adapter(denk dat het voor de bekabele verbinding is): Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller. maar die werkt gewoon wel. vandaar dat ik dacht dat het niet geinstaleerd was. nu heb ik hem herstelt naar het beginpunt. waarbij hij wel werkte.
Instelling van hoe ik m kreeg toen ik hem kocht. maar nog steeds geeft hij dit aan wanneer ik m aan wil zetten : Geen draadloos apparaat.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Want heb het wel nodig voor school.
 
Laatst bewerkt:
Vreemd dat je draadloze netwerkadapter zomaar ineens verdwenen lijkt te zijn.
Op de site van Acer zijn vreemd genoeg ook drie verschillende drivers te dowloaden voor je Wireless lan (XP dan wel), en voor Vista kan ik er geen wijs uit maken.

Omdat je netwerkkaart een Broadcom is, zou je kunnen proberen een Broadcom wireless driver te selecteren die op je cd staat (mocht die aanwezig zijn) en deze te installeren.

Verder is er onder je netwerkopties ook geen wireless kaart te vinden?
Dat zal zoiets dan zijn? Helaas ben ik nog niet zo thuis in Vista.
 
inderdaad vreemd dat het niet word weergegeven, en nog vreemder zonder bepaalde instellingen te wijzigen etc.

Maar ik ben nog niet heel erg thuis in drivers en kaarten, maar heb dus als ik het goed begrijp van mijn laptop, twee kaarten een voor de bekabelde verbinding(want die doet het wel) en een voor de draadloze versie(die het dus niet doet)

is het mogelijk dat de kaart zomaar ineens kapot gaat? heeft daar een bepaalde reden voor? want daardoor kan ik misschien een beroep doen op de garantie. heb hem pas een paar maanden.

hij vind niets onder de netwerkopties. hartstikke bedankt frisian
mocht iemand wel antwoord hierop vinden,
help me hiermee want heb draadloos nodig voor mijn opleiding.

MVG Nick Jansen
 
Als hij nog binnen de garantie valt zou ik zowiezo terug gaan, maar ok.
Kan je niet eens met Everest kijken of die de draadloze netwerkkaart wel ziet??
In mijn Acer zit een Intel pro wireless.
 
Laatst bewerkt:
Als hij nog binnen de garantie valt zou ik zowiezo terug gaan, maar ok.
Kan je niet eens met Everest kijken of die de draadloze netwerkkaart wel ziet??
In mijn Acer zit een Intel pro wireless.

Hoi HAMMAR, ik heb ook acer opgebeld en die zeggen het ook niet gauw te weten ze halen hem op en gaan hem repareren in iedergeval hartstikke bedankt voor iedereen zijn advies.:thumb:

Maar HAMMAR mag ik wel vragen wat everest precies is dan?
is altijd een leermoment dit soort dingen haha

Groetjes Nick Jansen
 
een handig proggie die je precies verteld wat er in je pc aan hardware zit, merk, type enz enz.
 
Hoi HAMMAR, ik heb ook acer opgebeld en die zeggen het ook niet gauw te weten ze halen hem op en gaan hem repareren in iedergeval hartstikke bedankt voor iedereen zijn advies.:thumb:

Groetjes Nick Jansen

Hallo Nick,

Heeft Acer het probleem voor jou verholpen?
Want ik schijn hetzelfde probleem te hebben.
Ben naar Aruba geweest, wireless enzo daaro.
benk weer thuis, draadloos weer instellen.
werkte prima, totdat ik zaterdag idd net zoals jou geen wireless meer kan activerenGeen Wireless Apparaat.

Ik hoop dat het iets is wat ik zelf kan oplossen.

Dus, heeft Acer jou daar enige onfo over gegeven hoe ze het verholpen hebben?

Gz, Wesley
 
Hallo Nick,

Heeft Acer het probleem voor jou verholpen?
Want ik schijn hetzelfde probleem te hebben.
Ben naar Aruba geweest, wireless enzo daaro.
benk weer thuis, draadloos weer instellen.
werkte prima, totdat ik zaterdag idd net zoals jou geen wireless meer kan activerenGeen Wireless Apparaat.

Ik hoop dat het iets is wat ik zelf kan oplossen.

Dus, heeft Acer jou daar enige onfo over gegeven hoe ze het verholpen hebben?

Gz, Wesley


Wesley,

Helaas moet ik je teleurstellen. het bleek een kapotte netwerkkaart te zijn. die hebben ze vervangen.

als je nog garantie op je laptop hebt zou ik hem zeker wegbrengen. wanneer je dit niet hebt. zou ik eens gaan kijken naar een PCI-Express kaart. die zijn goedkoper in de aanschaf.

succes ermee.

groetjes Nick
 
Okay, thx voor je snelle reactie.

als het goed is heb ik er nog garantie op.

Nou weet ik niet of mijn broer (daar was ie eerst van) het product geregistreerd heeft op de acer site.

zo niet, krijg ik dan nog wel support? :rolleyes:

Maargoed, bedankt in ieder geval!

weet ik tenminste waar ik aantoe ben.

Gz Wesley
 
Okay, thx voor je snelle reactie.

als het goed is heb ik er nog garantie op.

Nou weet ik niet of mijn broer (daar was ie eerst van) het product geregistreerd heeft op de acer site.

zo niet, krijg ik dan nog wel support? :rolleyes:

Maargoed, bedankt in ieder geval!

weet ik tenminste waar ik aantoe ben.

Gz Wesley

durf ik niet te zeggen of ze dan staan te springen om je service te verlenen. maar als je de aankoopbon nog hebt kan je het wel altijd proberen.. lukt het niet bij acer. ga naar de winkel toe waar je hem vandaan hebt gehaald...

je hebt namelijk recht op een deugdelijk product... en dat is in dit geval niet zo... dus je hebt recht op garantie en reparatie lijkt mij maar je moet daarvan wel bewijzen hebben.

succes.

groetjes Nick
 
Ik ga eerst wel naar de winkel,

hopen dat hun het verder afhandelen.
ik heb het aankoop bewijs nog dus dat moet niet voor problemen zorgen.

Zo niet dan neem ik wel contact op met Acer.

Bedankt voor je hulp! :cool:


Gz Wesley :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan