Draadloos Internet langzamer sinds verandering instellingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Hallo Helmij'ers,

Ik heb sinds een maand de laptop Sony Vaio VPCEB1m1E. Het begon goed en internetten ging lekker snel.

Toen kocht ik een draadloze muis die werkt op een 2.4Ghz netwerk. Toen ik de muis aansloot ging internetten in eens een stuk langzamer. Ik zocht eens op internet of het te maken had met de draadloze muis. En ja hoor, het kwam door dezelfde frequentie als het WiFi Netwerk. Dit kon opgelost worden door het kanaal van je router te veranderen. Zo gezegd zo gedaan, ik deed het en in het begin kon ik weer lekker snel internetten.

Maar de laatste tijd gaat het steeds langzamer, YouTube Filmpjes laden langzamer en zelfs sites zoals Helmij en Tweakers laden ineens heel langzaam. Nu doe ik er ongeveer 2 tot 3 seconde om een pagina te laden en een fatsoenlijk youtube filmpje op 360p te kijken lukt niet meer soepel.

De instellingen van de router waren eerst als volgt:
Kanaal 6 (automatische configuratie)
Geen beveiliging.

Nu zijn de instellingen:
Kanaal 13 (manually)
En een Basic WAP beveiliging.

ROUTER: D-Link DIR-600 WiFi B/G/N

In het begin ging het goed met deze instellingen, maar het word steeds slechter.

Weet iemand waarom het ineens een stuk langzamer is en hoe ik het kan oplossen?

mvg,
Elija

Laatst bewerkt:
Kunnen we malware uitsluiten?
Dus heb je onlangs een recente scan met je virusscan (met laatste updates) uitgevoerd?
En een scan op malware met bijv. MBam al eens gedaan.

Geen muis aan een draadje (usb) liggen?
Dit om uit te sluiten dat het door storend draadlooze gebeuren komt.

Wat levert bovenstaande op?

Ik heb de muis al een paar keer uitgeschakeld om te testen of het niet daar aan ligt.

Ik heb nog geen malware scan gedaan alhoewel dat best zou kunnen omdat ik dagelijks films download. Ik zal als ik weer thuis ben even een scan doen!

Alvast bedankt!

Ok, ik heb de scan uitgevoerd en ik heb geen schadelijke bestanden op mijn laptop. Ik zal voor de zekerheid nog een scan doen met AVG.

Geen programma's als P2P, Torrents, LimeWire etc.
Je bent helemaal bij met Updates?

Afstand niet te groot?
Probeer eens een andere beveilingstype.
Ander kanaal?
Gen update voor je netwerkkaart?

Heeft de Provider geen problemen?

Ligt het echt aan het draadloze gebeuren?
Daar kan je alleen achterkomen door bekabeld te internetten.

Laatst bewerkt:
Nouja, ik heb wel het programma uTorrent om films te downloaden. Ik ben wel van plan om een oude laptop die ik nog heb te gebruiken als downloadlaptop. Dan blijft deze laptop lekker schoon. Maar ik heb voor nu toch wel een oplossing nodig. AVG is nu bezig, maar heeft op 25% nog niks gevonden.

Ok, AVG heeft ook niks gevonden. Maar wat nou zo raar is.
Internetten gaat langzaam, maar dingen downloaden in bijvoorbeeld uTorrent gaat met een snelheid die schommelt tussen 800KB/s en 1.5mb/ps. Dat is megasnel, hoe kan internetten dan langzaam gaan??

Staan die programma's dan altijd aan?

Zo ja en niet gelimiteerd kan dat ten koste gaan van je eigen bandbreedte.

Ja, dat had ik ook al geprobeerd. Ik had alle overbodige programma's uitgezet maar het bleef hetzelfde.
Maar nu ga ik je iets raars vertellen. Ik had de laptop een weekje gewoon beneden op de bank staan, maar nu de laptop weer boven op mijn kamer staat, is het internet weer snel en laden de youtube filmpjes weer snel. Is het gewoon toeval of kan je te dicht op de router zitten ofso? :p

Te dicht niet. Wel kunnen er storende factoren aanwezig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan