draadloos internet laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MJJBROEKHUI

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Hallo,

Ik heb een adsl verbinding op mijn desktop. Verder heb ik een laptop. Via het netwerk kan ik op mijn laptop op internet. Nu wil ik een draadloze verbinden zodat ik ook beneden in mijn huiskamer op internet kan. Welke (goede) apparatuur moet ik hiervoor aanschaffen?

Alvast bedankt.

Geplaatst door MJJBROEKHUI
Hallo,

Ik heb een adsl verbinding op mijn desktop. Verder heb ik een laptop. Via het netwerk kan ik op mijn laptop op internet. Nu wil ik een draadloze verbinden zodat ik ook beneden in mijn huiskamer op internet kan. Welke (goede) apparatuur moet ik hiervoor aanschaffen?

Alvast bedankt.

Hoi,

Je hebt een Wireless Homestation/Router nodig om de signalen van je modem naar je comp's te zenden.Het router gedeelte zorgt ervoor dat je comp's IPadressen krijgen en onafhankelijk kunnen "internetten"(prijs tussen 90 en 200 euro)
Daarnaast hebben je comp's wireless netwerk adapters nodig om te ontvangen.(USB of PCI) of een Wireless PC card voor een notebook.(prijs tussen 50 en 80 euro)
Hoeveel je er nodig hebt hangt van het aantal PC's af.

Grtzzz.

Ik heb de zelfde vraag, ik heb een Deskpro met een Speed touch home van alcatel en ADSL, en ik heb een Laptop van Medion 2.8 Ghr die nieuwe die komt van de Aldi, zit naar het schijnt alles op wat nodig is, wat moet ik nu juist bij kopen, en kan ik dat zelf installeren.Ik wil draadloos gaan, en moet de hoofd PC altijd aan staan
Graag een hulp

Geplaatst door giljom
Ik heb de zelfde vraag, ik heb een Deskpro met een Speed touch home van alcatel en ADSL, en ik heb een Laptop van Medion 2.8 Ghr die nieuwe die komt van de Aldi, zit naar het schijnt alles op wat nodig is, wat moet ik nu juist bij kopen, en kan ik dat zelf installeren.Ik wil draadloos gaan, en moet de hoofd PC altijd aan staan
Graag een hulp

Hoi,

Met een (Wireless) Homestation/Router kunnen PC,s onafhangkelijk van elkaar "internetten"
De router deelt IPadressen uit aan de PC's.

Grtzzz.

Ik raad je aan goed op te letten.

Ik heb zelf het volgende:

Linksys WRT45G router (perfect apparaat)
Sitecom USB ontvanger.

Merken zijn 100% uitwisselbaar, het gaat om de protocol. dit word aangeduid met 811.***

Sitecom is een rotmerk voor een router/wat dan ook. Ik raad je Linksys aan (gebaseerd op Cisco).

Je kunt ook 2 ontvangers peer 2 peer aansluiten, en internet handmatig delen. Maar de desktop moet dan wel aanstaan. Wat dat betreft is een router makkelijker.

Prijzen:

Router:
Linksys WRT45G: 122.90 €

Ontvangers:
PCMCIA Kaart WPC54G - 84.90 €
USB Adapter WUSB11 - 64.90€

Kies zelf ;)

Is een Wireless Linksys goed, en kan ik die opde bestaande modem aansluiten, en moet dan de Deskpro aan staan

De linksys die ik net aangaf is met een UTP aansluiting. Kan dus zowel op een desktop PC als op een modem. Het werkt zowel op KABEL als ADSL, en ook met Remote Management (via internet de boel ook instellen).

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg, het instellen zal nog wat zoek werk op leveren, maar ik ga proberen

www.mycom.nl en dan support staan enkele leuke tutorials...

ik heb trouwens 2 PC's direct met elkaar verbonden (Ad-hoc), werkt ook OK, al moet de ene pc dan wel aanstaan als je de andere (internet) wil gebruiken

Ik heb thuis een klein netwerkje liggen waarmee ik internet deel. Alleen wil ik nu ook mijn laptop draadloos in het netwerk zetten (om internet te delen). Wat ik er van begrijp is dat ik een router / accesspiont moet hebben. Maar ik vind dit wel erg duur, omdat ik het niet zo heel vaak zal gebruiken.

Als ik dan een accesspoint of router ga kopen, waar moet ik dan op letten??

Hallo ik heb ook al wat waters door zwommen , maar nu lukt het , hier het volgende wat ik gedaan heb, ik werk met win 2000 pro en had een modem Speed touch home van alcatel, ik heb alleen een draadloze router aangeschaft, een Linksys 2,4 Ghz 80211b en na wat zoeken en instellen werkt dat perfeckt, zeker een aanrader, en enige dat ik gekocht heb is die router en die kosten 111 euro, dus ik had een netwerkkaart modem , want als u een usb modem hebt dan moet u een router modem kopen en die is dan weer duurder, ik denk ongeveer het dubbelen, als u nog meer wil weten, steeds bereid om te helpen waar ik kan.

Tip netwerk

Als je vast PC en je draadloze PC niet op dezelfde router zitten dan kan je vie werkgroup e.d. niet delen.
ALternatief zoek het IP adres op en bvul dit in bij zoeken naar computers en je vindt hem.
Was voor mij van belang daar ik een modem/router heb en later een wirless erbij heb gekocht.
Success allen !

Bedankt voor reactie, maar begrijp het niet goed , ik ban al een week bezig, en de ene kent de andere niet, graag nog wat meet uit leg

Giljom,
dacht gelezen te hebben dat het al werkte bij je.
mijn uitleg is alleen van toepassing indien de PC´s niet een IP adres hebben in dezelfde range (iedere router heeft een range) Zo lopen de IP adressen van mijn modem/router van 10.0.0.3 enz en van mijn draadloze router 198.168.2.3 enz. Als je naar computers zoekt dan vindt deze alleen PC´s binnen dezefde range. Dus kan je niet delen met PC´s die in de andere range zitten.
Zoek dan naar PC´s met het IP adres en dan kan je wel verbinding leggen.

Nogmaals dit is alleen van toepassing als je op verschillende IP ranges zit.

Je kunt naast het zoeken naar een PC op naam altijd wel op IP adres zoeken.

Groeten
Frans

Ga u dadelijk alles goed uit leggen wat mijn probleem is , maar moet even weg, ge hoort nog van mij

vaste pc , BV pcxx draadloze laptop naam bv pcxxlap, werkgroep " workgroup dat zie op de 2 pc,s , printer delen daar staat een handje onder, maar hij herkent de 2 pc,s niet, ik kan met alle twee op internet maar krijg niets gedeeld, als ik op de vaste pc het ip laat zoeken bv ip adres 192.168.1.102 en op de laptop bv van achter 100, en ik ping dan geeft hijn op de ene antwoord en op de andere time out
Wat loop er fout, ik denk dat de enige oplossing is via skype op messenger en dan stap voor stap, ik zit wel op de vaste pc met win 2000 pro en op de laptop met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan