draadloos internet laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

iptilburg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2001
Hallo,
even de volgende vraag:
ik weet dat je via een laptop kan internetten - zelfs draadloos.
MAAR
- hoe gaat dat precies in zijn werk
- wat heb ik er voor nodig aan hard en software
- stel ik ben op locatie binnen of buitenland(maakt dit iets uit??) hoe log ik dan in.

sorry maar ik snap deze hele matery niet dus graag goede complete uitleg.

ik overweeg namelijk om zo'n laptop aan te schaffen
als ik niet teveel poespas op de laptop wil hebben -geen dvdbrander/speler, maar wel cd rom brander/speler - windows xp - mozilla internet - office 2003 incl. frontpage - een goede vidoe/geluidskaart - geheugen 40 of 60 giga is voldoende.
wil eventueel website bij kunnen houden op locatie.

weet iemand eventueel ook wat ik voor zo'n laptop aan kosten kwijt ben.
sorry voor de vele lange vragen, maar ik hoop dat ik toch zo uitgebreid mogelijk mijn antwoorden hier mag ontvangen.
alvast een ieder bedankt voor de info/uitleg.

Lees dit maar eens door, word je een heel stuk wijzer van. :)

Wat betreft een notebook.
Kijk hier eens rond.
Kun je de specificaties en de prijzen goed vergelijken.

draadloos laptop (internet)

in het antwoord van admin frisian wordt de technische kant belicht, maar wat ik me afvraag is het volgende:

als ik thuis met de laptop werk - bv hetnet.nl als provider met de inlogcodes via hetnet - nu neem ik delaptop mee naar een stadion en wil er een livescore bijhouden - welke inlogcodes heb ik dan nodig of neemt deze automatisch de codes over van het internet wat actief is in het stadion. - hoe evr kan je dan max. van die pc af zitten om de laptop te kunnen laten werken.
kan dit op accu of moet je dan op het lichtnet aangesloten zijn.

Laat ik een voorbeeld nemen met van de situatie die ik zelf heb.
Ik krijg mijn internet binnen via ADSL door middel van een modem/router.
Deze regelt dus het internet verkeer.
Hier zitten vier poorten op waar ik vier pc's op aan kan sluiten.
Op één van de poorten heb ik een accespoint aangesloten.
Dit accespoint zorgt voor de draadloze verbinding.
Als ik mijn notebook opstart zoekt deze verbinding met het accespoint die weer toegang krijgt met internet via de modem/router.
Het bereik is vrij goed, hangt uiteraard van de situatie af maar bij mij toch wel zo'n dertig meter denk ik.
Ik heb dus ook toegang tot mijn netwerk en internet als ik in de tuin zit.

Zou je nu toegang tot internet willen hebben op een andere locatie, moet je een andere netwerkverbinding zoeken die deze toegang verleend.
Dat doe je door op het netwerkpictogram te dubbelklikken naast de klok, en voor "draadloze netwerken" te kiezen.
Op deze manier kun je van netwerk veranderen wat ook het geval zal zijn op bijvoorbeeld een NS station.
Met de toegangcodes die je krijgt als je betaald zul je dan kunnen internetten (geen ervaring hierbij).

De batterij duur verschilt ook nogal per merk maar zal in de meest gevallen zo'n twee uur meegaan.
Je kunt toch vrij lang zonder draad gebruikt maken van een notebook.
Ook kun je natuurlijk nog extra batterijen aanschaffen.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is. :)

Hoi,

Voor alle duidelijkheid ........
Er zijn eigenlijk twee vormen van 'draadloos' internet
- thuis en
- onderweg

1. Thuis
Hierbij heb je feitelijk een kabelverbinding (telefoon ofwel ADSL, of TV-kabel). Binnenshuis kan je een situatie creëeren, zoals eerder hier aangegeven.

2. Onderweg
Zie hiervoor:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=876964/sc=f8e659
Of het ook mogelijk is om van deze 'tweede' mogelijkheid ook thuis gebruik te maken hangt af van waar je woont.

Bij het laatste moet je je voorstellen dat je binnen de 'reikwijdte' van een accesspoint (zeg maar antenne) van de provider moet zitten (bijv. KPN).
Je kunt het vergelijken met een mobieltje, waarbij de z.g. 'dekking' afhankelijk is van de provider die je hebt (KPN, Orange, Vodafone o.i.d) Hoewel dat steeds beter wordt, hebben sommige aanbieders geen landelijke dekking en zo kan het gebeuren dat je - al reizend - opeens geen bereik meer hebt en de verbinding wordt verbroken.
Zo is het dus ook met voorbeeld 2. Onderweg. Het hangt er maar net vanaf waar je je op dat moment bevindt.

Deze beste optie is om een dongel te nemen. Zo kan je zowel thuis als onderweg internetten, deze hebben meestal ook wel een groot bereik. Voor goede aanbiedingen van dongels kan je het beste kijken op http://www.draadloosinternetlaptop.nl/ hier staat een duidelijk overzicht met prijzen.

ik denk dat je in het verleden bleef haken,''40 en 60 giga''
minder dan 320GB krijg je nou bijna nooit of je koopt dan een netbook,

ik weet niet of je daar al aan hebt gedacht?
-compact
-6/10 uur accuduur (sommige)
-kan ook met zo'n prepaid of abbonement dongel
-voor jou dan genoeg geheugen: 160GB/250GB
bv: http://www.4launch.nl/shop/product/...c-1201pn-12-1---n450--250gb--zilver-/tweakers of http://www.4launch.nl/shop/product/089236/-netbook-eee-pc-1201ha-12-1---z520--250gb--zwart-/tweakers

Laatst bewerkt:
Let een beetje op de datum van het topic, deze is uit 2005 en niet actueel. Tijd voor een slot erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan