draadloos internet + mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariekekol

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Ik heb een draadloos internet tussen mijn computer en laptop. Nu wil ik graag dat ik op beide ccomputers mijn mail binnen krijg via outlook express. Is dit mogelijk en zoja hoe moet ik dit instellen.
mvg
Marieke

Hoi,

Nee, dit is niet mogelijk anders dan via een 'omweg'.
Bijvoorbeeld door twee emailaccounts en een kopie doorsturen via je email-povider naar je 'tweede' emailaccount o.i.d.

Is ook anders mogelijk.
In outlook en outlook express is eeh mogelijkheid om een kopie achter te laten op de server.
Dan kan je de mail op meerdere computers binnenhalen.

Voor outlook

- Extra
- Accounts
- Huidige account bekijken of wijzigen
- Account selecteren en kiezen voor wijzigen
- Dan kan je daar kiezen voor: Meer instellingen
- Ga naar Tabblad: Geavanceerd
- Daar staat onderin: Een kopie van berichten achterlaten op de server

Outlook Express:

- Extra
- Accounts
- Gaan naar tabblad: E-mail
- Account selecteren en kiezen voor: Eigenschappen
- Ga naar Tabblad: Geavanceerd
- Daar staat onderin: Een kopie van berichten achterlaten op de server

Laatst bewerkt:
Hoi Marieke,

In veel gevallen werkt dit niet omdat die Microsoft-optie helemaal niet wordt ondersteund door je provider.
Bij je mail-provider kan je instellen dat berichten die in je postbus binnenkomen NIET moeten worden verwijderd als je ze op je pc binnen haalt. Dat is een wél werkend alternatief voor wat K. aangeeft.
Ook kan je in veel gevallen regelen bij je mail-provider dat binnengekomen berichten in kopie moeten worden doorgestuurd naar een ander mailadres.
Maar de hint - nogmaals - die K. geeft werkt meestal niet en is uiteindelijk een optie die voor een bedrijfsgeoriënteerde mailserver was bedoeld .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan