draadloos internet met 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnnieDP

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2005
Berichten
9
Producten:
Sitecom draadloos PC-kaartje 54 Mbps
Sitecom draadloze router 54 g

Gedaan:
- router geïnstalleerd
- kaartje geïnstalleerd

Probleem:
Overdrachtssnelheid is 54Mbps, maar Firefox vindt geen sites meer.

Wie weet waar 'm de kneep zit?

:evil:

JDP
 
Welke provider heb je? Daar de gegevens van ingevoerd in de router?
Kom je uberhaupt in het config. scherm van de router?
 
Heb je 1 of andere vorm van beveiliging insgeschakeld op je router?
Heb je alle kabels goed nagelopen en het modem en router even ge-reset? (instellingen blijven bewaard)
 
Er is maximaal signaal en ook maximale snelheid. Resetten leidt niet tot verschil.

a. Kan het aan IP-nummers liggen? Op helpmij wordt 192.168.0.1 genoemd, in de handleiding van de insteekkaart 192.168.1.1
b. Moet de browser opnieuw geconfigureerd worden? Bij direct contact met het modem (via kabeltje ipv draadloos) levert Firefox geen probleem.
 
Heb je in het config.scherm van de router de dhcp server op automatisch gezet? De router deelt dan namelijk zelf ip-adrtessen uit, dat is meestal de juiste instelling. Het is verstandiger om eerst via een kabel aan je router de boel te configureren. Draadloos configureren kan problemen geven. Daarna kan de draad eruit.
Ik neem trouwens aan dat het modem VOOR de router geplaatst is.
 
Ik kom er niet uit, alle tips geprobeerd. Ik vat alles nog eens samen:
a. Medion laptop uit 2002
b. Sitecom netwerkkaart + router [WL112 + WL114]
c. Glasvezel via modem
d. Bij rechtstreeks internetten (dus zonder dat grrr... draadloos) is er geen enkele storing. Inloggen is niet nodig, er wordt een verbinding gemaakt
e. Internetten via de router blijkt niet mogelijk (1e ethernetkabel van modem naar WAN-poort en 2e ethernetkabel van LAN-poort naar laptop). Mogelijk betekent dit ook dat de afstemming tussen router en kaart niet via de ethernetkabel plaatsvindt, maar door de lucht (ik heb de apparatuur nu nog dicht bij elkaar staan)
f. Na configureren is er een verbinding die als 'Very good' wordt aangeduid. Hiermee is echter geen internet mogelijk; DHCP wel/niet disabled maakt niets uit. Overigens heb ik encryptie pas naderhand toegevoegd, zoals in de handleiding voorgeschreven.
Opmerkingen:
1. Bij het testen van de link is het network type steeds Infrastructure, ook als ik die via het menu instel op ad-hoc (peer-to-peer); encryption wordt ook niet bijgewerkt.

Kan ik dit setje beter terugbrengen naar Dynabyte en om iets wat wel werkt vragen? Ik ben inmiddels niet meer zo te porren voor spullen van sitecom (+h).
 
Hmmm... vreemd verhaal! Lijkt me toch dat je geen geldig ip-adres toegewezen krijgt door je router. Ik ga er even vanuit dat de apparatuur niet defect is. Verwijder ook even (tijdelijk) een eventuele firewall op de laptop of schakel deze uit evenals een antivirusprogramma. Kijk dan of het wel lukt. Zo niet, probeer om de router weer helemaal naar de fabrieksinstellingen terug te krijgen (hard reset, staat wellicht in het boekje). Verwijder in de laptop de huidige draadloze netwerkverbinding en start de wizard "nieuwe verbinding maken met internet" nadat de laptop opnieuw is opgestart. Na de wizard zal de pc-card het draadloze signaal detecteren. Configureer de router zo via de browser dat het automatisch ip-adressen uitdeelt (dhcp)als dat al niet op automatisch staat, doe verder niets in de router. Lukt dat, kijk dan of je op het internet kunt komen en ga dan steeds een stapje verder door de ssid aan te passen als je dat wenst en daarna de wep-key invoeren op zowel de router als de laptop.
 
Ik merk wel dat het aantal netwerkverbindingen beperkt moet zijn. Bij gebruik van directe aansluiting moet de draadloze verbinding gesloten zijn.
Verder blijft het tobben, ondanks herhaald installeren en opnieuw optuigen van de programmatuur.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie (Medion - Sitecom - glasvezel)?
NB uitschakelen van firewall en virusscanner AVG heeft geen effect. De router had ik al eerder van een nieuwe driver voorzien. Daardoor loopt de laptop niet meer vast bij het kiezen van de optie 'Connect'.:cool:
 
Het lijkt mij dat het draadloze deel gewoon goed werkt. Alleen de communicatie tussen je router en je modem wil niet erg vlotten.Staat in de router het ip adres van je modem bij gateway?
 
Bedankt voor jullie mentale steun.
Na uren gedoe en hulp van iemand met ervaring kreeg ik verbinding. Toen nog even beveiligen - en weer ging het mis.

Gelukkig waren de 8 dagen voor de geld-teruggarantie nog niet niet verstreken. Daarom maar een kabeltje van 15,2 meter aangeschaft en dat werkt meteen 100%. Alleen de zaak nog netes op de plint klemmen.

Ik wacht wel een paar jaar, dan zijn de kinderziekten wel uit dit soort setjes.

Johnnie DP
'sadder & wiser' :cool:

PS De vraag is niet echt opgelost maar wat mij betreft wel afgedaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan