draadloos internet met 2e laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwaaij

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2010
Hey,

ik wil graag via een 2e laptop ook draadloos internetten. Wanneer ik de netwerksleutel heb ingevoerd gaat de laptop verbinding maken en geeft ie aan "wachten op netwerk", alleen na enige tijd stopt ie ermee en heb ik dus nog geen verbinding.

ik heb een sitecom w-160

Iemand enig idee?

thanks!

Hoi,

MAC-restrictie mogelijk ingeschakeld?
Volgens mij klopt het type niet; bedoel je somw een WL-610?
Zo ja dan zie je de instelling voor deze optie 'Mac Adress Control' op pagina 35 van de handleiding.

sorry..het moest een Sitecom WL-160 zijn.

Ik heb geen flauw idee mbt de mac-restrictie. can you explain this?

Hoi,

Hier vind je wat meer uitleg.
En uitleg over het instellen van de mac-beveiliging vind je op pagina 32 van de gebruiksaanwijzing van je router.

Thanks!

Ik moet nu alleen het mac-adress weten en dan lukt het wel. Alleen moet dit DOS en hier kom ik niet bij, aangezien de laptop enigszins beveiligd is. Dus dan moet ik morgen maar even op t werk regelen.

:thumb:

Kom je er niet via Start> Uitvoeren> cmd ?
En dan ipconfig /all

Nee jammer genoeg niet. Die laptop is enigszins beveiligd en zo kan ik dat dus niet regelen. Al blijkt dat ik dat adres eigenlijk helemaal niet nodig heb om verbinding te krijgen.

Ik heb nu de router er tussen uit gehaald en alles gebracht naar de oorspronkelijke wijze, echter dan heb ik nog steeds geen verbinding (met kabel!) op de laptop. Ik snap er werkelijk waar geen hond van :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan