draadloos internet met modum van Versatel DV-201AMR

Status
Niet open voor verdere reacties.

tryer

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2003
Ik ben gebruiker van telefoon en adsl bij Tele2 / Versatel. Ik heb een multimedia-modum DV-201AMR van Davolink. Er zitten 4 aansluitingen: LAN1, LAN2, LAN3, LAN4. LAN3 en LAN4 zijn voor vaste ADSL aansluitingen die ik gebruik voor 2 computers.

Nu wil ik een derde computer wireless ADSL gebruiken. Hiervoor gebruik ik een wat oudere Pentium3 800MHZ netwerclientcomputer, geheugen 128 mb. Deze heeft geen mogelijkheid voor insteekkaarten voor draadloos ADSL, dus wil ik een adsl USB dongle 802.11b/g gebruiken. In de gebruiksaanwijzing van het modum staat wel hoe ik de computer moet configureren. Ik heb een vraag voor de hardware: hoef ik nu alleen zo'n USB dongle te kopen. En niks voor het genoemde modum ???

zit er op het bestaande modem een antenne??
zo ja dan hoef je verder niks te kopen als alleen de voorgestelde dongel.

Ja, er zit een antenne op het modum. Dus alleen die usb dongle erin steken, computer configureren en dan doet ie het ???

alvast bedankt voor je antwoord

Ja en als het helemaal niet lukt....dan de helpdesk bellen en zij zetten het in je modem dan correct.
Bij iemand waar ik het wilde instellen kreeg ik het modem namelijk niet draadloos en dat heeft de helpdesk toen even gedaan.
Wel precies doen wat er in de handleiding staat......dat voorkomt veel ergenis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan