Draadloos internet met Thomson 123g USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

suikerpluis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Hallo allemaal, misschien dat iemand mij hier kan helpen met het krijgen van draadloos internet op mijn nieuwe pc.

Voorheen had ik een pc met Windows XP (32bits) met draadloos internet. Ik had een Experiabox van de KPN en een Thomson 123g adapter met een installatie CD: www.madasafish.com/support/in...g123gwin.shtml

Onlangs heb ik een nieuwe pc aangeschaft met Windows 7 (64 bits). Op deze pc lukt het mij niet meer om internetverbinding te krijgen met de Thomson 123g. Als ik de installatie CD gebruik, krijg ik de melding "Not supported OS". :mad:

Heeft iemand tips?

Hoi Edmoor, bedankt voor je reactie.

Ja, deze site had ik al gevonden en heb de drivers meteen gedownload. Er zit ook een mapje in voor een x64 systeem.

In dat mapje staan 3 bestanden:
  1. net8187b (beveiligingscatalogus)
  2. net8187b (setup gegevens)
  3. rtl8187B (systeembestand)

Ik heb alleen geen idee wat ik ermee moet. Bij het eerste bestand opent er een venster "Beveiligingscatalogus". Bij het tweede bestand zie ik een lap tekst in Kladblok. Het derde bestand opent niet, omdat hij niet weet in welk programma hij hem moet openen.

Open de Win7\x64 map, klik met rechts op het bestand net8187b.inf en kies voor Installeren. Mocht dat niet werken dan kun je in Apparaatbeheer, als het apparaat daar bij staat, kiezen voor het handmatig installeren van de driver ervoor waarbij je naar die map bladert en dan het genoemde bestand opent.

Hoi, sorry voor mijn trage reactie. Mijn pc is twee weken weg geweest voor reparatie (voeding was stuk).

DE OPLOSSING:
Ik heb eerst jouw eerste oplossing geprobeerd:
Ik heb rechtermuisknop geklikt op het bestand net8187bv64.inf en in het menuutje gekozen voor "Installeren". Toen kreeg ik de melding: "Het selecteerde INF-bestand ondersteunt deze installatiemethode niet." Ok, dat werkte dus niet...

Toen heb ik jouw tweede oplossing geprobeerd:
Ik ging naar Apparaatbeheer via Start. In het zoekbalkje heb ik getypt "devmgmt.msc". Dit bestand vond hij en hier heb ik op geklikt. Toen kwam ik inderdaad in Apparaatbeheer. Het apparaat (Realtek RTL8187B 802.11b/g 54 Mbps draadloze USB 2.0-netwerkadapter) stond onder "Netwerkadapters". Daarop heb ik rechtermuisknop geklikt en ik heb toen gekozen voor "Stuurprogramma's bijwerken". Daarna gekozen voor de optie "Op mijn computer naar stuurprogramma zoeken", waarna ik verwezen heb naar het mapje waar de driver in staat. Maar toen deed hij nog steeds niet...

Ik moest namelijk in Apparaatbeheer nogmaals rechtermuisknop klikken op het apparaat (Realtek RTL8187B 802.11b/g 54 Mbps draadloze USB 2.0-netwerkadapter) en klikken op "Inschakelen".

Dank je wel voor je hulp, Edmoor!

Suikerpluis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan