draadloos internet met usb doet niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Priscillaaaa

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,

ik heb een ASUS laptop waarbij geen draadloos internet zat. Nu heb ik hiervoor een usb-stick. Hij vind de draadloze verbinding (in mijn geval de livebox van online) en als ik dan de sleutel enzo heb ingevuld, en bezig is met verbinding maken zegt hij het volgende:
Kan geen verbinding maken. Mogelijk is het bereik weg. Zorg voor een beter bereik, of kortere afstand en maak vervolgens nieuw verbinding. (blablabla, nog wat:P)
Maar het gekke is, de andere laptop staat er PRECIES naast, en die doet het wel.

Wie kan mij helpen?

als je via router of beveiligd internet werkt, je moet eerst je laptop's MAC-adres ingeven ergens in je router's beveiligingsconsole, want zonder dit te doen, zal je router de inkomende signalen niet beantwoorden.

Misschien een stomme vraag, maar staat uw draadloze netwerkkaart ingeschakeld?

En/of dien je dit niet te doen met het programaatje van die draadloze USB? Je zou dit rechts onderaan kunnen vinden.

Het zijn maar 2 gedachten die dwarrelden langs voorbijkomende neutronen, en die dezer wege opgepikt werden.

Kunnnen jullie me helpen hoe ik dit dan moet doen?
Want ik heb geen flauw idee hoe dat werkt met een usb stick.
Onze andere laptop, zonder usb-stick, daarbij moest ik alleen die lange sleutel van 26 (ofzoiets) tekens intypen, WEP-key toch, en daarna deed het internet het..

maar nu?

Meestal is er software nodig voor die USB-stick. Daarbij wordt vaak ook een programma geïnstalleerd dewelke je draadloze netwerkverbindingen zal gaan controleren. Windows heeft dan geen inspraak meer.
Dit MOET niet zo zijn, maar als er problemen zijn dan is dit een vaak voorkomend probleem.

Bekijk de naam van uw USB-netwerkkaart, en zoek dan naar een programma met dezelfde naam. (vermoedelijk te zien rechts onderaan bij je MSN icoontje)

Je zal daar ook die netwerksleutel moeten ingeven.

Kijk ook eens bij uw hardware of dat usb-netwerkkaartje wel goed herkend wordt.
Indien niet --> Website fabrikant. (met draad of een andere pc natuurlijk :p)

oke mensen, ik durf het bijna niet te typen hier..:o
ik was vergeten een knopje in te drukken waardoor hij dus niet op zoek ging naar verbindingen...:P
ja ja, zeg het maar: DOM:P
I know:)

xxx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan