Draadloos internet mogelijk op computer met draadinternet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanjoe

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Hallo allemaal,

Momenteel loopt er een kabel van de modem naar mijn computer en zodoende ben ik verbonden met het internet.

Graag wil ik ook een draadloos netwerk thuis hebben. Is het dan ook mogelijk om mijn kabelinternet te behouden, maar daarnaast ook nog eens een draadloos netwerk te hebben in mijn huis?

Indien dit mogelijk is, hoor ik graag van jullie hoe dit kan.

Bij voorbaat dank,

Je kan één van de twee (of beide) uit- en inschakelen via Netwerkcentrum.

Ja de normale routers hebben meestal plaats voor 4 UTP kabels en dan kan je het draadloze er naast hebben.

@krolik

Ik begrijp je antwoord niet

ja wat lord4163 al zegt je kunt er vaak ooknog 4 UTP kabels bij doen

p10109181ou2.jpg

@ lord4163 : Je kan zowel bedraad als draadloos internet hebben. En die kan je apart in- en uitschakelen. Een duidelijker antwoord is er niet.

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie zeer snelle antwoord! Maar nou zit ik met het volgende: het klopt dus inderdaad dat mijn modem 4 UTP poorten heeft. Maar is er iets wat ik dan moet aanschaffen zodat ik draadloos internet thuis krijg of hoe zit dat? En weten jullie hiervan eventueel de kosten?

Bij voorbaat dank,

Ja een draadloze router, goede zijn er al vanaf 50 euro maar ook van 150 euro licht een beetje aan de snelheid en mogelijkheden deze sluit je aan op je modem en dan kan je de kabel van je pc daar op aansluiten. Waarom wil je eigenlijk draadloos?

Ik wilde draadloos internet om zo mijn laptop te voorzien van internet in het hele huis én voor mijn smartphone.

Inmiddels heb ik de SiteCom WL-351 Wireless Gigabit Router aangeschaft en werkt de set-up zoals ik deze gewenst had buitengewoon uitstekend.

Hierbij dank ik jullie allen en kan ik melden dat dit topic gesloten mag worden.

Groet,

moet je even klikken op Zet status opgelost (bovenin onder het onderwerp)
Groet Joel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan