Draadloos internet mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsa1985

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2011
Dag allen,

Ik ben momenteel verbonden d.m.v. een ethernet kabel. Mijn provider biedt mij ook wireless. Ik geloof dat ik dan ook een speciale netwerkkaart in mijn computer nodig heb, die ook draadloos ondersteunt? Hoe weet ik of dat het geval is bij mijn huidige kaart? En als deze niet voldoet, bestaat er dan zoiets als een externe (dmv usb) wireless netwerk kaart? En roned welke prijs liggen de goedkoopste en wats het verschil met duurdere versies?

Mvg,

Hangt er vanaf wat de provider aanbied, ik neem aan dat de provider een router aanbied? Daarvoor heb je dan alleen nog een netwerk kabel nodig zodat je van de router naar de PC kan en dan alsnog internet hebt. Tenzij de kabel te lang wordt, dan kan je altijd nog overwegen om zo een kaartje te halen.

Gr Sonny

Hooi Elsa.
Als je LapTop hebt dan is WiFi ontvanger ingebouwd. Je moet alleen controleren of dat Draadloos Netwerk Mode (g of n) is. Als je dat weet moet je nog hetzelfde router hebben. Als je gewone Desktop computer hebt dan moet je wel een PCI Wireless netweerkaart of een USB Wireless netwerkadapter hebben.
Succes..

De USB wireless adapters beginnen rond 10 euro, tot 35 euro. Verschil is meestal ondersteuning voor grotere afstanden en snellere standaarden. Voor algemeen gebruik kun je meestal al met 10-15 euro vooruit

Ik heb een desktop pc en vermoed geen draadloos internetkaart maar een gewone. Ik zal morgen een usb-wirelesskaart halen en kijken of dat werkt. Is dat het geval dan zal ik deze topic op opgelost zetten.
Bedankt zover.

Beste Elsa is het gelukt met de USB adapter? zend je router/modem wel een draadloos signaal uit?
Mijn ervaring is dat de wifi adaptertjes van onder de 20 euro een zeer beperkt bereik hebben. Het merk Engenius heeft verschillende adapters die goed bereik hebben. Bijv. de EUB-9801.

Je hebt gelijk maar het beste is als hetzelfde merk van adapter nog router is.

Mimica, heb je daar documentatie over?
Zover ik weet maakt het namelijk niks uit. Elke adapter en router maakt gebruik van dezelfde standaarden (allemaal 802.11A/B/G/N). Hier zitten dus per fabrikant/merk geen verschillen in.

Mocht je kaart niet voldoen, dan leveren internet providers vaak een router met adapter. Bij de meeste providers zijn deze gratis. Ik zou je willen aanraden om dit even goed na te vragen, is zonde om er geld voor te betalen als het niet nodig is :)

Voor een overzicht van providers die gratis draadloze mogelijkheden bieden, kun je misschien hier kijken: Overzicht

Veel succes!

Beste Henk,

ik weet wel dat de internet providers modems met ingebouwde routers in bruikleen geven. Ik heb alleen nog nooit gehoord dat internet providers ook de adapters in bruikleen geven waarmee je computer/laptop het draadloos signaal kan ontvangen.

Ik heb een wireless stick o.i.d. gekocht die ik er gewoon dmv usb in kon doen. 150mbs voor 12.95 euro. Werkt prima. Dank jullie wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan