Draadloos internet ontvangen, met LAN kabel naar xbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hey allemaal,

Ik heb op m'n desktop pc draadloos internet via een netwerkkaart en daarop zit geen output om het internet weer door te leiden naar bijv. een xbox 360 of andere computer.

Ik hoorde van iemand dat het mogelijk is om de standaard netwerkingang achterin de computer om te zetten naar een output en zo toch het internet door kan leiden. Als dit zo is zou ik graag weten HOE ik dat kan doen, en als dit niet kan wat dan jullie beste oplossing hiervoor is (zonder persé een draadloos ontvanger voor mijn xbox te hoeven kopen)

Alvast bedankt,

Rick

Wanneer je draadloos inernet hebt op je PC, dan heb je waarschijnlijk ook een router.
En een wireless router heeft meestal ook vier aansluitingen voor internet aan een draadje...

Ja de router staat beneden, daaraan zit de draadloos verzender, de draadloos ontvanger zit boven in mijn PC en de xbox is ook boven.. daarom wil ik dus vanuit mijn PC internet hebben ander moet ik alsnog een kabel van beneden naar boven trekken.

Voor XP (misschien werken delen ook voor Vista): kijk even hier

Succes,

Tijs.

Ik probeer het visueel duidelijk te maken

'dr. ontvanger' etc. zit natuurlijk op de achterkant van de pc, was ik vergten te vermelden

Laatst bewerkt:
Voor XP (misschien werken delen ook voor Vista): kijk even hier

Succes,

Tijs.

gedaan, maar de kabel waarnaar de verbinding naartoe moet, daarvandaan wordt wel wat verzonden maar er wordt haast nix ontvangen als ik kijk naar de status van de LAN-verbinding.
Ook zie ik dat de standaard gateway van de LAN verbinding leeg staat. als ik 1 van de 2 dns servers invoer op de standaard gateway, dan is mn draadloze verbinding helemaal weg. Als ik de standaard gateway leeg laat heb ik in ieder geval nog draadloos internet, maar geen internet naar mn 2de pc dat verbonden is aan een gewone kabel

Het concept is als volgt (ik doe hier even dat Draadloos de draadloze netwerkkaart is en Bedraad de bedrade, dit voorbeeld is voor XP maar ik denk dat het hetzelfde werkt bij Vista):
Rechtsklik op Draadloos in Netwerkverbingen ([Windows-toets]R toetscombinatie -> ncpa.cpl)
Kies tabblad Geavanceerd
Vink aan: Andere gebruikers mogen gebruik via de Internet-verbinding van deze computer verbinding maken.
Kies daaronder netwerkkaart Bedraad uit het lijstje.
Druk net zolang Ok totdat je weer terug bent in Netwerkverbindingen.

Als je hierna de Xbox aansluit op de bedrade netwerkkaart van de PC, zou de Xbox een 169.254.x.x ipadres moeten krijgen met een ander 169.254.x.x ip-adres als standaardgateway, die ook de DNS-server is.
Vraag je op de PC de ip-adressen op ([Windows-toets]R toetscombinatie -> cmd /k ipconfig) zul je zien dat de draadloze verbinding een ip-adres heeft uit de reeks van je internet-router en je bedrade verbinding het 169.254.x.x adres dat de Xbox als standaardgateway en ook als DNS server heeft gekregen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan