Draadloos internet op Acer Aspire One (Linux)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbabientje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Deze week heb ik een Acer Aspire One gekocht, een minilaptopje dat op Linux draait. Ik heb geen ervaring met Linux, maar het ziet er niet ingewikkeld uit. Maar ik heb niet veel verstand van computers en kom er ook na drie uur op internet zoeken niet uit. Misschien kan iemand mij helpen.
Ik heb een probleem met het verbinden van de laptop met mijn draadloze internet:

Ik kan via Verbindingsbeheer mijn eigen draadloos netwerk vinden, en ik voer de beveiligingssleutel in die ik gekregen heb bij het aansluiten van de PC. Mensen die met een laptop onder Windows bij mij inloggen op mijn netwerk, kunnen met die sleutel gewoon aan de slag.
Bij mijn nieuwe laptop krijg ik echter steeds opnieuw de melding dat ik die sleutel moet invoeren en wordt er geen verbinding met het internet gemaakt.
Mijn vriend heeft een Mac, bij hem was het probleem precies hetzelfde.

Ik heb een Linksys Wireless-G Broadband Router, die volgens de Linksys site wel met Apple en Linux werkt, maar daarvoor geen technische ondersteuning geeft :evil:

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

Wij hebben hier thuis net zoiets gehad, onder Vista was het niet mogelijk om in te loggen op het draadloze netwerk, ongeacht de PC of netwerkkaart. Later bleek dit aan de beveiliging te liggen, we hebben WPA die met TKIP wordt gecodeerd, maar Vista dacht dat het met AES ging. Ik raad je aan eens in de router te wisselen tussen beveiligingen, maar je moet niet zonder beveiliging gaan surfen!

opgelost

:o

Ik was dus echt zo dom om het verkeerde password op de router in te vullen. Domdomdom. Inmiddels werkt het. Bedankt voor de reactie Gijsisok!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan