draadloos internet op laptop valt weg na opstarten van een een andere laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielrijkers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Hallo,

We hebben thuis 3 laptops. Als ik mijn laptop opstart is er geen enkel probleem.
Maar als 1 van de andere 2 laptops wordt opgestart valt het draadloos internet voor ongeveer 5 minuten weg.

Deze laatste 2 laptops waarbij het probleem zich voor doet zijn beide redelijk nieuwe laptops van de merken PackerdBell en Acer beide met WindowsVista.

We hebben een redelijk nieuwe linksys router. Maar het probleem begon zich pas voor te doen na in gebruik nemen van de 2 laptops.

Tenslotte nog even om te vermelden: we hebben een (redelijk goedkope) internetverbinding via de kabel.

Kan iemand mij helpen iets aan dit probleem te doen of weet iemand waar het aan ligt?
Iig al bij voorbaat dank. Reageer even als je nog meer gegevens nodig hebt..

Het kan inderdaad aan de internetverbinding liggen heb je allen 3 laptops of heb je ook nog een gewone desktop ?
Wat je even kan testen is misschien wat je internetverbinding is kan je doen om naar www.speedtest.nl te gaan en even je download snelheid en je upload snelheid te testen en dit even te vermelden hier.

1) Het kan zijn dat het kanaal voor draadloos internet te druk bezet is. Probeer eens een ander kanaal.
2) Kijk of de encryptie op alle laptops hetzelfde staat. Let vooral op zaken als aes/tkip.
3) Ook kan het zo zijn dat de laptops van een verschillende standaard gebruik maken.
Stel zowel de router als de laptops eens allemaal in op 11g.
4) Controleer of je DHCP het ingeschakeld. Of als je daar geen gebruik van maakt, verschillende ip-adressen op de laptops gebruikt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan