Draadloos internet op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

teejo

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Berichten
23
Is het mogelijk om een draadloze internetverbinding te maken met een laptop op een (bedrade) router en wat heb ik daarvoor nodig? Tnx...
 
Je hebt dan een wireless accesspoint nodig die je aan de router aansluit
 
en een draadlose netwerk kaart als hij er niet standaard in zit
 
Een andere mogelijkheid is om een usb wireless netwerkkaart aan te schaffen en die op je pc aansluiten
je kan dan internetdelen via je pc het nadeel is wel dat je dan die pc aan heb moeten staan om te internetten een voordeel is dat je dan wel iets goedkoper uit bent
 
Geplaatst door GTD
Een andere mogelijkheid is om een usb wireless netwerkkaart aan te schaffen en die op je pc aansluiten
je kan dan internetdelen via je pc het nadeel is wel dat je dan die pc aan heb moeten staan om te internetten een voordeel is dat je dan wel iets goedkoper uit bent

Hoe goed is't bereik daarvan? Wil dat zelf namelijk ook met zo'n WiFi USB stickje..
 
Het bereik van zo een wifi sticky ?
die is wel goed vind ik,
Ik heb een helegeodkope van Canyon maar het bereil is beter dan mijn internet en je kan hem richten als je op een kabeltje zit.
Maar als je hem achter je pc doet die je weer in een kast stop tegen een muur gericht naar de buren dan is je bereik minder :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan