Draadloos internet op Macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikemouse

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2010
Ik heb sinds kort een Macbook, en ik wil graag internet verbinding. Maar wanneer ik het wachtwoord intik om verbinding te maken, krijg ik de melding dat het het verkeerde wachtwoord is. Maar ik moet toch onderaan het modem kijken voor het wachtwoord? Is dit omdat het een Macbook is? Of omdat er teveel computers op 1 netwerk zijn aangesloten? Of heb ik echt het verkeerde wachtwoord (wat mij gek lijkt)

Dit ligt niet aan de MacBook.

Grote kans dat je of op het verkeerde netwerk zit of dat je inderdaad een ander wachtwoord hebt.

Kijk anders eens in de instellingen van het modem naar het type beveiliging (WPA2 is de meest gebruikte) en voer het wachtwoord dat onderop het modem staat opnieuw in.

Dit ligt niet aan de MacBook.

Grote kans dat je of op het verkeerde netwerk zit of dat je inderdaad een ander wachtwoord hebt.

Kijk anders eens in de instellingen van het modem naar het type beveiliging (WPA2 is de meest gebruikte) en voer het wachtwoord dat onderop het modem staat opnieuw in.

Dankje voor het antwoorden!
Maar hoe doe ik dat precies? Want de computer waar het modem aan zit is Vista en daar snap ik niet zoveel van:P

Via je browser naar http://192.168.1.1 gaan, dat is over het algemeen je modem-IP.

Anders moet je even bij de netwerkverbinding kijken wat de default-gateway is. Dat is het namelijk het IP van je modem.

Vervolgens inloggen indien noodzakelijk op je modem (gegevens staat vast ergens in een boekje) en dan in de menu-structuur op zoek naar de draadloze beveiliging.

Oke ik snap er niet zoveel van. Ik had een tijdje geleden het IPadres ingevuld, en kwam op een pagina waar ook iets stond over een password ofzoiets. Dat wou ik toen veranderen maar dat werkte niet helemaal...
Dus is hetm ogelijk dat het stap voor stap wordt uitgelegd=:)

Welk type modem heb je?

Dan kunnen we daar de handleiding even van opzoeken en je de juiste richting op sturen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan