Draadloos internet op m'n kamer. Wat moet ik kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hallo,

Ik wil op m'n kamer (op zolder, het verste verwijderd van het modem) grag draadloos internet aansluiten zodat ik online kan gamen. Ik had dit kaartje gevonden: http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=13736
Mijn broertje zat laatst met zijn netbook op mijn kamer op het internet, en toen zag ik dat hij 2 van de 5 blokjes bereik had. Is dit genoeg? Of kan ik beter een ander kaartje kopen? Of bestaat er iets om op de 1e verdieping te zetten om het signaal te versterken?Alvast bedankt voor het meedenken!!

Verbinding via het stroomnet is veel zekerder/sneller
Hierbij moet je wel opletten dat de stopcontacten op zolder op dezelfde 'fase' zitten als waar je beneden je router/modem en de powerline adapter hebt insteken. Bij kleine huizen is dit geen probleem, normaal gezien is daar maar 1 fase aanwezig. Maar bij grotere huizen/villa's is het mogelijk dat je met verschillende fasen zit op je stroomnetwerk, waardoor het dus niet zal werken.

Sweex, sitecom en meer van dat poppespul kan goed werken maar de garantie dat het goed werkt is nihil. Ook via het stopcontact kan werken maar dat zijn dure oplossingen, je bent al snel een redelijk bedrag kwijt voor dat spul.

Ik zou gaan voor een USB wireless adapter van een redelijk merk. Die kun je eventueel nog verplaatsen in de kamer voor het beste signaal. Zoiets als bijvoorbeeld dit http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-089586

En, 2 van 5 blokjes zegt niet zoveel, het ligt aan de snelheid van de verbinding die je hebt. Als dit nog altijd sneller is dan je internetverbinding, en dat is het meestal wel, dan is gamen geen probleem.

Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om er een usb-verlengkabel tussen te zetten om hem nog dichter bij het modem te krijgen?
En maakt het uit of je hem aansluit op een usb 1 of 2 aansluiting?

ja je kunt er een langere usb kabel tussenzetten en het maakt niet uit of je op usb 1 of 2 zit. USB 1 is langzamer maar nog altijd genoeg om te gamen en te surfen. Voorkeur is natuurlijk een USB 2 aansluiting, die is sneller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan