Draadloos internet op xbox 360

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henky Spanky

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Heey,

Ik heb een vraagje over draadloos internet op de xbox 360. Ik heb een oude(re) xbox zonder draadloos netwerkadapter. Los kost ie zo'n 90 euro, plus de kosten van een draadloos modem, want ik heb nog een ouderwetse. Beetje te duur vind ik. Een kabel trekken zie ik niet zo zitten, dus ik wil het echt draadloos hebben. Nu heb ik een aanbieding gezien van een draadloos modem+usbadapter. Mijn vraag is of ik die adapter in mun xbox kan stoppen zodat ik op internet kan? Of ben ik genoodzaakt om een homeplug(adapter via stroomnet) te gebruiken? Die zijn met 60 euro al een stuk goedkoper dan de eerstgenoemde optie, maar nog steeds duurder dan de tweede optie.

Alvast bedankt!

Wanneer je een usb-adapter inplugt moet je drivers installeren. Op een pc gaat dat middels de meegeleverde cd. Of dat op een Xbox ook kan weet ik niet, maar ik acht de kans klein. De makkelijkste oplossing is in jouw geval dan ook een netplug.

Kort gezegt zijn er twee soorten; eentje met en eentje zonder stekker-ingang. Mijn advies is een met stekkeringang, dat voorkomt dat je voor 1 apparaat twee stekkerdozen gebruikt.

De Devolo Dlan200 is een voorbeeld
http://image.minoc.com/zd_images/2010/09/devolo_dlan_200.jpg

*edit*
Hier ook nog wat leesvoer. Vooral het verhaaltje over het aansluiten van je xbox op een 2e wifi-router is (in jouw geval niet, maar in mijn geval wel) interessant. Die ga ik zeker proberen met de xbox van mn zoon...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan