Draadloos internet probleem bij hotels, suggesties gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter1983

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hallo,

Het is een beetje een lang verhaal geworden omdat ik zonder specifieke kennis toch geprobeerd heb om mijn probleem specifiek te beschrijven, excuus hiervoor.

Met mijn Toshiba Satellite P200-15n laptop (met windows vista 32bit oem) is het nu verscheidene keren voorgekomen dat ik geen verbinding kon krijgen met het netwerk van (verschillende) hotels.
Helaas heb ik niet heel goed bestudeerd wat wel en niet lukte maar ik weet dat ik de laatste keer wel pakketjes verzond maar geen pakketjes ontving. Verder had ik wel lokaal verbinding met het netwerk van het hotel maar niet tot het internet.
Andere mensen in het laatste hotel hadden wel verbinding met het netwerk en internet dus aan het netwerk kan het niet liggen.

Thuis heb ik wel draadloos verbinding en ook bij mijn vriendin thuis maak ik zonder problemen verbinding met het netwerk (wel hebben we beide een lynksis router).

Waarschijnlijk is het dus een probleem met de instellingen aangezien het internet op mijn laptop thuis en bij mijn vriendin wel werkt dus mijn netwerkkaart is niet stuk, en andere mensen in het hotel waar ik was hadden wel verbinding met het netwerk dus aan het netwerk ligt het ook niet.

Wat ik al geprobeerd heb: windows firewall, windows defender en mijn virusscanner/spywareprogramma uitgeschakeld. Dit veranderde niets aan het probleem.
Helaas heb ik geen ipconfig/renew ed gedaan wat hier vaak aangeraden wordt en kan dat nu ook niet doen.
Mijn laptop staat al ingesteld bij het draadloze netwerk dat hij automatisch ip en dns instellingen op moet halen dus dat is het probleem wss niet.

Heeft iemand suggesties wat het probleem kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?
Alles is welkom, probeer alleen wel een beetje in leken-taal uit te leggen wat ik moet doen want ik ben niet heel vergevorderd op dit gebied.

*ik kan dus op het moment niet testen of iets werkt of niet, volgende week zit ik weer in een hotel en dan ga ik alles proberen wat hier beschreven wordt.

Hartelijk dank aan degenen die de moeite genomen hebben mijn verhaal te lezen :)

Als de hotels in, al of niet betalende, Internet toegang voorzien, zijn meestal wel de instructies met de instellingen beschikbaar in de kamer of aan de receptie. Heb je dit al nagevraagd?

Kan liggen aan het type netwerk dat je aangeeft bij eerste connectie (openbaar, vertrouwd e.d.) Dan worden er standaard beveiligingsinstellingen ingesteld die internet kunnen blokkeren. Heb dat ook een keer gehad in een Hotel. Even grutten in de beveiligingsinstellingen en spelen er mee en na een kwartiertje daad hij het weer. Ik weet alleen niet meer precies wat ik toen gedaan heb maar in die hoek zou je het kunnen zoeken.

Het kan ook aan het protocol liggen.

Met m'n pda had ik wel verbinding, met m'n laptop niet.

Protocol: a/b/g/n

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan