Draadloos internet probleem: Netwerkadres verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bussel

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2006
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week problemen met mijn draadloos internet thuis: mijn laptop wil geen verbinding maken en de status staat steeds op 'netwerk adres verkrijgen'. De foutmelding die ik krijg is: 'Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen'.

Ik ben via een X-Micro router verbonden met internet van UPC op een Asus laptop met Windows Xp, Service Pack 3. De overige computers hebben wel allemaal gewoon toegang, zowel draadloos als via een kabel. De instellingen van mijn Atheros netwerkkaart staan op 'automatisch een IP-adres toewijzen' en ik heb de netwerkkaart zojuist nog opnieuw geïnstalleerd. Ook heb ik de router en modem al een aantal keer aan en uit gezet. Heeft iemand suggesties of tips?

Ik weet nix van UPC af maar bij Wanadoo moet je eerst de software installeren. Dan kan je verbinding maken. Bij mij bleef-ie daar eerst ook hangen;)

Dat heb ik bij UPC/Chello nooit hoeven doen, en aangezien de overige computers wel gewoon verbinding hebben, lijkt mij dat dat niet het geval is. Toch bedankt voor je reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan