(draadloos) internet probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lrz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lrz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met internet. Ik zal eerst eens alle hardware opnoemen om duidelijk te maken waar ik mee zit.

1x vaste pc
2x laptop (wireless)
1x motorola surfboard SB5100E modem
1x linksys WRT54G wireless router
1x kabel internet

Probleem: een paar dagen geleden viel internet in 1 keer weg en sindsdien heb ik rare problemen. Ik kan slechts 1 computer tegelijk op internet krijgen.
Wanneer ik alleen de modem op de kabel aansluit (wireless router afgekoppeld) en ik sluit de vaste pc via een ethernet kabel aan op de modem is er internet en geen probleem. Wanneer ik nu de ethernetkabel uit de vaste pc haal en in een laptop klik krijg ik "limited or no connection" opgevolgd door "acquiring network address". als ik nu de stroom van de modem afhaal en weer eropzet heb ik probleemloos internet op de laptop. Als ik nu de ethernet kabel weer uit de laptop haal en in de vaste pc klk, krijg ik weer "limited connection...etc) Nu moet ik echter via start>run>cmd>ipconfig invoer staat er niets bij "default gateway" met "ipconfig /renew" krijg ik alles weer in orde. dus ook weer internet op de vaste pc.

andere feiten:
1) met de pc via ethernetkabel aangesloten op de modem kom ik via http://192.168.100.1/ bijde configuration manager van de modem.

2) Als ik alles weer aansluit zoals het hoort: modem op coaxkabel, router via ethernetkabel op modem, vaste pc via ethernet kabel op router, werkt internet niet weer.

3) Met de vaste pc aangesloten op de router kom ik via http://192.168.1.1/ ook wel weer perfect op de configuration manager van de ROUTER.

4) de laptops hebben perfect netwerk met de router, geen probleem.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik probeer zo goed mogelijk uit te leggen wat het probleem is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Ik ben geen data engineer maar ook geen leek, dus ik kan enigzins overweg met pc's. (maar blijkbaar niet voldoende)

BVD,
Lars

Het lijkt mis te gaan tussen je router en je modem.
Heb je de modem aangesloten op de WAN-poort van je router?
En hoe is je router geconfigureerd?
Moet hij een DHCP-lease krijgen op z'n WAN-poort?

Dat lange verhaal maakt de problemen alleen maar duidelijker. Beter teveel info dan te weinig. Wat ik als eerste kan adviseren is:
1- Alle stekkers uit modem en router. Ook loskoppelen van de pc. En ook de stroom eraf voor 10 minuten.
2- Als eerste je modem weer aansluiten en aanzetten
3- Dan de router aansluiten op het modem
4- De pc aansluiten op de router en aanzetten
Nu heb je grote kans dat alles weer werkt.

PS. Als je het commando ipconfig/renew wilt gaan gebruiken, is het beter om eerst ipconfig/release te doen.

Hoi,

Helaas heb ik dat al meerdere keren geprobeerd maar dat werkt niet. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het aan de modem ligt, aangezien ik bij iedere pc internet connectie krijg, maar pas NADAT ik de modem heb geresset. Maar ipconfig/release, dat is interessant.

Ik heb dat geprobeerd nadat ik weer internet connectie heb, en toen kreeg ik overal nullen achter te staan (ip address, subnet mask etc.) maar toen ik weer ipconfig/renew deed, kreeg ik weer connectie.
Ik heb het gevoel dat ik heel dichtbij de oplossing zit, door je hulp!

De router heeft in pricipe maar 1 aansluiting voor de modem. Deze heet "internet" op e modem. is dat wat je met WAN poort bedoelt?

mijn router is alsvolgt geconfigureerd: automaticconfiguration - DHCP

vervolgens staat er in het setup menu van de router dat het local ip address 192.168.1.1 is.
en ik kan kiezen welk subnetmask ik kan kiezen. staat origineel op. 255.255.255.192

vervolgens vraagt de router: starting IP address: ik vul in: 192.168.1.4

betekent dat, dat ik mijn pc en laptops IP adressen van 192.168.1.4 (en hoger) moet toekennen, of zal dit automatisch zo gaan?

Als ik in de internet explorer de problem diagnose erop los laat, geeft de pc de verklaring dat hij de DHPC server niet kan vinden.Dit laatste natuurlijk als alles zoals het hoort is aangesloten.

ik krijg het gevoel dat mijn post ook niet meer in het juiste forum staat.

BVD,
Lars

Hallo allen,

Ik heb nu via de linksys router configuratie de DHPC server "ge-renewed" en nu werkt alles weer naar behoren.

Bedankt voor de hulp!

Dat was inderdaad de volgende stap die ik wilde voorstellen. Maar de eerste stappen zijn zoals ik al eerder vermeldde.
Succes!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan