draadloos internet probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basj0ew

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
ik heb draadloos internet geinstaleerd thuis. op mn laptop deed hij t meteen die is vrij nieuw dus zit draadloze netwerk kaart in gebouwd. ik heb ook nog een normale pc die ik wil verbinden maar die is al wat ouder dus kan uit zichzelf niet op internet (draadloos dan) nu zat er dus een usb stick bij waardoor dat wel mogelijk moest zijn. maar hij doet t nog steeds niet als ik die usb stick erin doe. moet ik dan alsnog een netwerkkaart in mn pc bouwen ofzo?

alvast bedankt

Wil je bedraad werken dan idd even een netwerkkaartje inpluggen,draadloos met usb stick moet ook lukken alleen geef je weinig info.

ja idd ik wil draadloos werken, wat wil je verder allemaal nog weten? er draait windows xp op, voorheen had ik een vaste verbinding met draad die werkte wel. nu dus met de nieuwe modem doet hij het niet meer terwijl dat t usb stickje is wat er bij zat in de verpakking. heb de stappen nauwkeurig gevolgd maar geen succes.kan t miss komen doordat de modem beneden staat en de pc een verdieping hoger?

bedankt voor je reactie, hoop nog van je te horen

Beste,

Bij die USB stick zit normaal software die je moet toelaten de wireless applicatie te bedienen. Kijk eens tussen je icoontjes, rechts onderaan in de taakbalk. Staat er geen tussen dat enigzins met wireless zou kunnen te maken hebben (ziet eruit als een klein tv-tje met een aantal groene golfjes :p).

Indien ja, klik hierop met de rechter muisknop. Als het goed is moet je dan een menu krijgen. In dat menu zou je moeten kunnen kiezen om de beschikbare netwerken te tonen. Staat het jouwe erbij, selecteer dit dan en druk "verbinden"

Indien je geen icoontje vindt, ga dan via het startmenu naar het configuratiescherm en kies daar "netwerk- en internetverbindingen". Kijk hier of je USB stick als een Wifi verbinding staat aangegeven.

ja het lijkt wel alsof ik helemaal geen wifi kan gebruiken op die pc want ik zie dat nergens staan. wat je zegt van kijken of je wifi via usb stick kan doen. er staan alleen maar LAN en ik moet dan WLAN hebben toch. volgens mij kan t gewoon niet op die computer maar ik dacht dus dat daar dat stickje voor was?

Ja maar je moet daar wel produktgerelateerde software voor installeren.Zit er geen cd rom bij =

ja software is geinstaleerd maar dan nog kan ik niks vinden op mijn computer van instellingen voor draadloos netwerk of wat dean ook?

Hallo,
Ik wil geen reclame maken voor KPN, maar ga naar KPN> Download daar het gratis programma voor Hulp bij internet &netwerk problemen. Het logo is een Reddingsboei. Waarom KPN; UPC geeft het progr. na install. niet vrij omdat er bv. geen ander UPC is geinstall. Bij KPN kun je kiezen voor 'ander' netwerk.

Draai het progr. en volg de aanwijzingen. Alles wordt nagekeken oa. ander IP-adres, er wordt op de verbinding getest, etc.

Als je XP hebt kun ook even, op 'n andere pc, naar www.snapfiles.com gaan en daar klikken op Freeware> Type bij zoeken: winsockxpfix , download dit kleine progr. Draai dit 1 a 2x. Het haalt fouten uit het register inzake de sockel waarop het netwerk draait.

Reset de modem ook even(stekker er 30sec uittrekken).

Gebruik geen twee software progr. voor raadloos internet naast elkaar. Hiervan kunnen conflicten onstaan bij de QRL

Perz...
Ik snap je hele verhaal niet compleet.
Als je nou eens niet gebruik maakt van half afgekorte woorden en complete zinnen neerzet is het mogelijk iets begrijpbaarder.

Daarnaast hoe past UPC in dit plaatje? Want dat is niet duidelijk uit jouw verhaal op te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan