Draadloos internet / routerprobleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter m0ri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

m0ri

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo allen,

Momenteel heb ik een heel erg raar probleem.. Ik heb vandaag bij mijn oom poorten geopend, daarvoor heb ik een statisch IP-adres aangemaakt, alles ging goed, internet deed het nog, etc.

Vervolgens heb ik in de routerinstellingen het statisch IP-adres nogmaals ingevoerd en opgeslagen, en sindsdien heb ik geen internet meer... Volgens de instellingen is er niets aan de hand, maar ik ontvang geen pakketten meer, verzend alleen nog. Ik kan ook niet meer inloggen in de router, ook al is de standaardgateway gewoon nog 192.168.1.1, hij geeft gewoon een foutmelding aan, alsof ik een gewone site probeer te openen zonder internet.

Heb de router gereset (van stroom af gehaald), bekabeld aan proberen te sluiten, van alles en nog wat, maar ik kom er niet meer op!

Zonet belt mijn oom me op, en hij zei dat hij internet terug had, maar de telefoon deed het niet meer... De standaardgateway en het ip-adres e.d. zijn ook veranderd, ipv 192.168.1.1 is het nu iets met 94.nogwat, het oorspronkelijke ip-adres dus. Maar ik kan nog steeds niet in de router....

Het gaat om een Netgear WGR614v6, met een toenmalig @home abonnement.

Hebben jullie nog suggesties? Mijn oom zit nu in de problemen dankzij mijn gestuntel, een beetje ***lig...

Als ik meer informatie moet geven over iets hoor ik het graag!

Top, ik zal het morgen direct proberen!
Dank voor de suggestie!

Hoi,

Resetten van de netgear router doe je niet door de stroom eraf te halen, maar door (met de stroom er op) met een puntig voorwerp de resetbutton aan de achterkant zo'n 20 seconden ingedrukt te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan