Draadloos internet soms te slecht om te browsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

noobody79

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2014
Dag allemaal,

Ik heb sinds kort een probleem met mijn draadloze verbinding.
Soms is deze in ene zo slecht dat ik de meeste websites niet meer kan bezoeken, zoals de speedtest van ziggo. Gamen wil uiteraard ook niet.
Facebook en skype kan ik dan nog wel gebruiken.

Wanneer ik alles reset (modem, router) en pc reboot heb ik meestal mijn verbinding weer terug.

We hebben onlangs een nieuw modem van Ziggo gekregen, kan het hiermee te maken hebben of is het iets anders?
Hoop dat iemand me verder kan helpen.

Thx alvast!

Er is een programma dat heet Wifi Analyzer daarme kun je zien hoeveel andere "Wifi Gebruikers" in de buurt zijn. Bij is het geval dat er erg veel gebruikers in de buurt zijn. Hierdoor is mijn verbinding slecht.Dit ligt dan ook niet aan ziggo. Wat ik heb gedaan, wat jij misschien ook zou kunnen doen, de router dichter bij zetten zodat hij minder last heeft van andere of kijken of er geen mogelijkheid is voor vaste bebekabeling.

Hallo!

Is het heel de dag door of alleen s'nachts en s'avonds. In dat geval hoef je je geen zorgen te maken dat heb ik ook soms wel eens.
Als het heel de dag is zou je best naar de winkel een nieuwe vragen vast heb je er nog wel garantie op.

Maarten

In het geval dat je wel een internet verbinding hebt maar geen websites kunt openen kan je het onderstaande proberen, met "Flush DNS" worden namelijk de opgeslagen DNS gegevens uit de cache verwijdert.

Ga naar start>uitvoeren of type het volgende commando in het zoekvenster van het startmenu CMD
  • Typ in het zwarte scherm het volgende: ipconfig /flushdns
  • Klik op enter.
flush-dns.jpg

Ik heb de router bijna naast mijn pc staan, dus dat zal het probleem niet zijn.
Verder ben ik de enige in de buurt die dit kanaal gebruikt.

@Maartenisdebaas: waarmee moet ik terug naar de winkel dan? Mijn pc en wifi spul is al jaren oud en heeft altijd prima gewerkt.

Momenteel werkt het weer (voor zolang als het duurt), wanneer er weer problemen komen zal ik dus flushdns eens proberen.
Bedankt voor het meedenken zover, maar ik heb nog steeds geen logische verklaring gevonden.

Bij Ziggo word je internet via de kabel geleverd, houd er rekening mee dat je dan ook je internet deelt met andere Ziggo klanten in de buurt.

Bij ADSL of VDSL van KPN heb je dit niet.
Maar heb je hier weer het probleem dat hoe verre weg je van de wijkcentrale woont, hoe lager de snelheid.
Daarom is het advies om een Postcode check uit te voeren zo kun je zien welke abonnementen beschikbaar zijn.
En event. bellen en een check uitvoeren op je huisadres voor de snelheid die je zult ontvangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan