Draadloos internet USB-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tigerr

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
56
Ik heb thuis voor de laptop een draadloze router gekocht (Sitecom Wireless Network Range Extender WL-130), en dat werkt allemaal perfect en zeer makkelijk. Maar nou wil ik mijn andere pc ook draadloos maken. Nou is mijn vraag hoe ik dit het beste kan doen en wat ik daar voor nodig heb. Het moet wel een ontvanger zijn met een grote capiciteit, want er zit ong 20 meter tussen en een gipse wand. Het liefst zo makkelijk mogelijk.
 
hmm... alles kan, maar 20 meter is wel wat ver hoor. Grotere kans op problemen, en als het ook anders kan.... Is het echt nodig om je PC een draadloze verbinding te geven? Dat ding sleep je niet dagelijks naar een andere kamer in het huis neem ik aan. Een draadje is dan gemakkelijker en stabieler, zeker over langere afstand.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je die WL-130 ook inderdaard als range-extender of als (enige) draadloos accesspoint?

Op zich zou die 20 mtr nog wel kunnen, als er maar geen betonvloeren en of wanden tussen zitten. Een gipswand geeft nauwelijks signaalvermindering.
 
Ik hoorde juist dat een gipswand wél erg veel signaalvermindering geeft. Maar ik wil um op mn kamer zetten, vandaar dat ik nu draadloos wil.

Ik gebruik de WL-130 als accesspoint.
 
Ik hoorde juist dat een gipswand wél erg veel signaalvermindering geeft. Maar ik wil um op mn kamer zetten, vandaar dat ik nu draadloos wil.

Ik gebruik de WL-130 als accesspoint.

Hoi,

Je kan eea. nog een beetje verbeteren.
Zie

Grtz.
 
Ik hoorde juist dat een gipswand wél erg veel signaalvermindering geeft. Maar ik wil um op mn kamer zetten, vandaar dat ik nu draadloos wil.

Ik gebruik de WL-130 als accesspoint.

Tja .... goede raad is duur :rolleyes:

Ik zou beginnen met een ingebouwde draadloze netwerkkaart met een externe antenne. Dan kijken of je goed bereik hebt, en - zo niet - mogelijk eenzelfde WL-130 ergens op de helft van die 20 meter te plaatsen, maar dan inderdaad als 'range-extender'.

http://www.sitecom.com/product.php?...roductcode=WL-130&productid=411&subgroupid=40
 
Hoi,

Ik heb met Sitecom niet zulke goeie ervaringen, maar dat hóeft niks te zeggen.

Heb wél meerdere keren in 'moeilijke' situaties een draadloos netwerk geïnstalleerd.
Moeilijk in die zin, dat nieuwe woningen, vooral met een wat afwijkende architectuur, vaak bijna een soort 'kooitjes van Farraday' - bouwconstructie hebben: veel wanden en vloeren van gewapend beton.

Juist in die situaties is het signaal van draadloze netwerken (en telefoon) vaak een ramp.

In die omstandigheden heb ik nu een aantal keren met succes een Wireless-N router en -kaarten gebruikt.

Daarbij komen voor mij twee producten als zeer goed uit de bus:

http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=9925573642B07
en
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WNR854T

Voor bedraad betekent het een gigabit overdrachtssnelheid en voor draadloos een sterker signaal en een snellere overdracht. Je moet dan echter ook je bekabelde en draadloze netwerkkaarten aanpassen. Heb je alleen draadloos, dan is gigabit minder relevant.
 
Harstikke bedankt voor de informatie, ik zal er eens achteraan gaan!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan