Draadloos internet valt constant uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aardappel123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Hallo,

Na veel zoeken zonder resultaat heb ik besloten zelf mijn probleem voor te leggen:
Het internet op mijn laptop valt constant uit (elke ±3 minuten), dit gebeurt alleen bij de draadloze verbinding, niet als ik de kabel gebruik. Soms gaat het een uur of twee goed, meestal niet.
Ik heb een Asus laptop met Windows 7 en een ingebouwde Realtek netwerkkaart.
Wanneer ik de Windows probleem-oplosser gebruik krijg ik als resultaat: "De standaargateway is niet beschikbaar" En soms iets in de trend van "De verbinding/netwerkkaart/router is kapot".
Ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft, want dit is ontzettend onhandig.

Bij voorbaat dank.

misschien moet je de gateway zelf invullen?
Welkom op dit forum trouwens ;-)

Drivers up to date?
Geen storende draadloze apparatuur in de buurt?
Modem eens opnieuw starten.
Verouderde firmware vd router bij werken, bleek laatst de oorzaak.

Ik ben geen complete computerleek, maar ik zou ook zo niet weten hoe ik alles moet doen wat jullie hier beschrijven, een betere uitleg alsjeblieft?
Over de storende draadloze apparatuur in de buurt: er zijn nogal veel apparaten thuis die ook gebruik maken van de draadloze verbinding: 2 laptops, 2 telefoons, een iPad en een iPod touch. Ik zat al te denken of het daar misschien aan kan liggen, het werkt vaak beter als er minder apparaten aan staan.
Zou het ook door torrents/downloaden kunnen komen?

Controleer eens bij Asus downloads of er update voor je WLan netwerkkaart is.

Plaats de laptop eens dichter bij de router en kijk eens of dat verschil uit maakt.
Weg van andere draadloze apparatren.

Ook kan een ander kanaal van je router soms helpen.

Welke mogelijkheden heb je in beveiligingstype?
Mogelijk dat een ander type betere resultaten geeft.

Losse Router?
Ga naar de gfabricant en controleer of er mogelijk een nieuwe firmware is.

hoe sterk is het bereik van je router als je er last van hebt? anders eens kijken of je met meer bereik nog steeds het probleem hebt.

Heb alles geupdate, het probleem blijft.
Wat me wel opvalt: als ik beneden zit (de router staat beneden op een kast ±3m. van waar ik zit) heb ik er wel last van, nu ik boven zit heb ik er geen last van (mijn kamer is precies boven de kast waar de router op staat).
Wat bedoel je met meer bereik? Kan je dit aanpassen?

nou mijn broertje en zusje hebben op de zolder bij ons thuis wat minder bereik omdat de router beneden in de computer kast staat daardoor hebben ze ook wel eens dat ze connectie verliezen omdat het bereik slecht is. misschien helpt het om de router compleet stroomloos te maken als er geen accu op de router zit is dit vrij makkelijk door gewoon een minuut de stekker er uit te trekken.

weet je toevallig ook wat voor router je hebt? en sinds wanneer dient het probleem zich aan. is er op dat moment een instelling in de router gewijzigd of in de computer. of een computer bij gekomen of een router bij de buren bij geplaatst.

als je naar je netwerk centrum gaat, en dan op adapter instelling wijzigen klikt, en dan met de rechter muis knop op draadloze netwerk verbindingen en dan op eigenschappen en dan op protocol IPV4 en dan eigenschappen staat het daar op automatisch of is er handmatig iets ingesteld?

Geen idee sinds wanneer, kan me niet herinneren dat ik iets gewijzigd heb.
Bij protocol IPV4 staat alles op automatisch.
Heb er boven toch ook last van, dus ligt toch niet aan afstand tot de router.
Zoefff: wat bedoel je met beveiligingstype en mogelijkheden?

Ja, de andere WPA2 eens proberen.
Mogelijk kan de netwerkkaart met dat type beter over weg.

Heb de router even uitgezet en weer opgestart, tot nu toe geen problemen meer, bedankt iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan