Draadloos internet valt steeds uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepvdberg

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
hej,

ik heb echt al bijna een jaar mijn nieuwe pc met bijna een half jaar windows vista ultimate erop. tot 3 weken terug heb ik geen last gehad van verbindingsproblemen.
mijn computer (draadloos) staat boven en de router beneden.(de computer beneden zit met een kabel aan de router en die heeft geen problemen)

maar sinds 3 weken dus, valt internet uit als ik bijvoorbeeld op youtube zit en tegelijkertijd op msn en firefox. als ik een kwartiertje wacht doet hij het weer even en valt al snel weer uit.

ook staat er bij de draadloze adapter dat er geen verbinding is. (ookal kan ik soms wel een aantal minuten internetten)

hoe kan het opeens dat dit probleem zich voor doet?
en nog belangrijker. wat kan ik eraan doen?

ik heb een 'linksys' draadloze router 54mb en een 'sitecom' pci draadloze internetadapter.

ik wil nu eindelijk wel weer eens normaal op internet kunnen zitten, kan iemand mij aub helpen?

groetjes joep

edit

ik heb trouwens verder geen antivirus software enzovoor, alleen windows defender (firewall)

mogelijke oplossing

Ik heb dit ook ooit met een vroegere computer gehad
er zijn 2 dingen die je kunt doen.
de eerste is gewoon het hele besturingssysteem opnieuw er op zetten.
tweede optie is om hier apparte aansluitbare hardware voor te kopen.

Maar bij beide opties kan ik geen succes garanderen

Ik heb dit ook ooit met een vroegere computer gehad
er zijn 2 dingen die je kunt doen.
de eerste is gewoon het hele besturingssysteem opnieuw er op zetten.
tweede optie is om hier apparte aansluitbare hardware voor te kopen.

Maar bij beide opties kan ik geen succes garanderen

ja die eerste optie doe ik liever maar niet, geen zin om weer moeilijk te doen met dat activeren van vista.
dus dan maar een kabel trekken van de router naar mijn computer.
maar toch blijf ik me afvragen hoe zoiets nou ineens kan.
maar toch bedankt

Hoi !

Welke Linksys praten we over ?

Kijk in elk geval even op de Linksys-site voor een mogelijke firmware-update.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Welke Linksys praten we over ?

Kijk in elk geval even op de Linksys-site voor een mogelijke firmware-update.

Greetz,

Harry.

een WRT54G, en dan een sitecom adapter maar die heeft de laatste drivers al.
ik zal eens kijken,

bedankt

en heb die firmware gedownload maar dat is een text bestand en een .bin
wat moet ik daarmee doen :S?

Hoi !

Je moet updaten vanuit de router: trommel het router-adres in je browser, en kijk bij het Linksys-menu naar "firmware", "update" o.i.d. !

Greetz,

Harry.

hallo

Dit probleem heeft mijn vader ook dat zijn internet steeds uit valt , dat betekend dat ik dus zijn fireware updaten moet . dan zou het voor bij moeten zijn ?

Hoi !

Het juiste woord is firmware: een aantal Linksys-routers in de WRT54G-serie's kennen dit soort problemen, kijk maar es rond op Google.

Daarom is er inmiddels verbeterde firmware uitgebracht.

Evt. kun je ook firmware van derden proberen (hierbij vervalt de evt. garantie), maar ik heb er goede resultaten mee geboekt.

Greetz,

Harry

Hoi !

Het juiste woord is firmware: een aantal Linksys-routers in de WRT54G-serie's kennen dit soort problemen, kijk maar es rond op Google.

Daarom is er inmiddels verbeterde firmware uitgebracht.

Evt. kun je ook firmware van derden proberen (hierbij vervalt de evt. garantie), maar ik heb er goede resultaten mee geboekt.

Greetz,

Harry

ik heb de nieuwste firmware nu in de router zitten maar nogsteeds hetzelfde probleem,

ik denk dat ik maar eens een kabeltje naar mijn kabel ga trekken. dat zal sowieso wel werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan