Draadloos internet valt steeds weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterdj

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Goedeavond,

Mijn internetverbinding valt zo nu en dan weg, ik zie dan onderin een geel uitroepteken. Als ik mijn Laptop (vista) weer opnieuw opstart werkt het internet het weer.

Nu wordt ik daar een beetje moe en probeer achter het probleem te komen, ligt het aan vista, aan de laptop, of aan de draadloze router (linksys wrt54g)?

Hoi,

Weet niet of dit je probleem verhelpt, maar soms is dit de oorzaak:

Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' (in startmenu of op het bureublad) en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'
Klik in het volgende venster links op 'Apparaatbeheer'
Klik op het plusje vóór Netwerkadapters en klik met rechtermuisknop op de draadloze netwerkkaart en .... je raad het al :p weer op Eigenschappen.
In het volgende venster op 'Energiebeheer'
Kijk of er een vinkje staat bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen ..... etc'
Zo ja, haal dit dan weg.

Hoi,

Weet niet of dit je probleem verhelpt, maar soms is dit de oorzaak:

Klik met de rechtermuisknop op 'Computer' (in startmenu of op het bureublad) en kies in het snelmenu onderaan 'Eigenschappen'
Klik in het volgende venster links op 'Apparaatbeheer'
Klik op het plusje vóór Netwerkadapters en klik met rechtermuisknop op de draadloze netwerkkaart en .... je raad het al :p weer op Eigenschappen.
In het volgende venster op 'Energiebeheer'
Kijk of er een vinkje staat bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen ..... etc'
Zo ja, haal dit dan weg.

Helaas dit was al het geval, ik heb eerst wat op internet zitten te zoeken en kwam dit toen ook tegen.

Hoi,

Veelal een goede en stabiele verbinding dus.
Wat Serendip zegt:

Klik eenmaal bij de klok op het icoontje van de netwerkverbinding en kies 'Netwerkcentrum'
In het venster van Netwerkcentrum, klik links op 'Draadloze netwerken beheren'
In het volgende venster dubbel-klik op de naam van jou draadloze netwerkverbinding.
Controleer of hier een vinkje staat bij de eerste twee opties (zie bijlage)
.

Bijlagen

• ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    32,4 KB · Weergaven: 187
Hoi,

Veelal een goede en stabiele verbinding dus.
Wat Serendip zegt:
Klik eenmaal bij de klok op het icoontje van de netwerkverbinding en kies 'Netwerkcentrum'
In het venster van Netwerkcentrum, klik links op 'Draadloze netwerken beheren'
In het volgende venster dubbel-klik op de naam van jou draadloze netwerkverbinding.
Controleer of hier een vinkje staat bij de eerste twee opties (zie bijlage)
.

Helaas ook daar twee vinkjes.

Hoi,

Je hebt van XMS een kastje (in de meterkast?)
Haal daar de stroom vanaf.
Zet pc's en/of laptops uit.
Reset de Linksys (gaatje achterop met 'reset' erbij waar je met een pin(netje) even in moet drukken. Als je dat loslaat start de router opnieuw
Zet nu ook de router uit.
Nu eerst de stroom weer op het kastje van XMS en even wachten (zeg een minuut)
Nu de router aan.
Tenslotte een pc of laptop, die je bekabeld verbind met de linksys.
Stel opnieuw de draadloze beveiliging in op de router.

En kijk tenslotte of je draadloze verbinding weer werkt.

Hoi,

Je hebt van XMS een kastje (in de meterkast?)
Haal daar de stroom vanaf.
Zet pc's en/of laptops uit.
Reset de Linksys (gaatje achterop met 'reset' erbij waar je met een pin(netje) even in moet drukken. Als je dat loslaat start de router opnieuw
Zet nu ook de router uit.
Nu eerst de stroom weer op het kastje van XMS en even wachten (zeg een minuut)
Nu de router aan.
Tenslotte een pc of laptop, die je bekabeld verbind met de linksys.
Stel opnieuw de draadloze beveiliging in op de router.
En kijk tenslotte of je draadloze verbinding weer werkt.

Ik zal dit gaan proberen, maar het is wel zo dat mijn verbinding het nu wel doet hoor. Alleen 1x in de 2 uur zeg maar krijg ik een uitroepteken en moet ik hem opnieuw opstarten.
Ik ken overigens ook iemand die dit heeft en die heeft een programmaatje op zijn PC gezet, zodat ie niet helemaal zijn pc hoeft op te starten. Hij doet dan iets met DOS/uitvoeren en dan sluit ie zeg maar alleen iets af wat het internet betreft.

Hoi,

't gaat er ook niet om dat je geen verbinding hebt.
Mijn dochter in Grön (Ziggo, voorheen @home, een linksys router en een pc én laptop er beiden draadloos op) had het probleem ook regelmatig.
En nog wel, maar veel minder, sinds ze - als ze 's avonds weggaan en pas de volgende dag weer internet gebruiken, of als ze wat langer weggaan - de modem en router uitzetten (spaart nog energie ook .... ) en in de genoemde volgorde weer aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan