Draadloos internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannic

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Techneuten,
Mijn draadloze internet valt steeds weg.
Ik heb Ziggo alles in een extra.
Daar heb ik een draadloze router op aangesloten Linksys E4200 (erg snel).
Daarop staat aangesloten:
* 2 x Acer Aspire 7741Z laptop met Windows 7.
* 1 x AppleMacair.
* 1 x Appla Iphone 2G.
* 1 x Draadloze printer HP J6410.
* en een oude desktop bedraad aangesloten voorzien van Windows XP.

Enkel de 2 Acer laptops geven problemen. Ik heb ook een paar weken een andere Router geprobeerd. Die gaf exact hetzelfde beeld.
Beide Acers gebruiken dezelfde virusscanner:
* Avast Free
Ik gebruik de Windows Firewall en update geregeld spywareblaster en laat spybots search en destroy en CCleaner eens per week hun acties doen (na update).
Verder heb ik de router gewoon zijn standaard instellingen laten behouden. Dit is een nieuw model wat zeker met Windows 7 moet kunnen werken.

Wat kan ik doen?

Acer heeft wel vaker problemen met draadloos internet. Ik heb er thuis 1 waarvan het draadloos erg slecht is. Het ligt aan het draadloze adapter ding in je laptop.

Heb je al geprobeerd om in het Apparaatbeheer de draadloze ontvanger op te zoeken en het vinkje bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uit te vinken?

Heb je al geprobeerd om in het Apparaatbeheer de draadloze ontvanger op te zoeken en het vinkje bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uit te vinken?

Hoi Ewoud 6012,

Dank voor je tip.
Ik heb bij beiden het vinkje weggehaald.
Ik hoop echt dat dit de truc is. We werden er behoorlijk gestoord van.

Na een weekje uitproberen blijkt dat we niet meer zo vaak onze verbinding verliezen. Echter bij het uit slaapstand halen moet vaak nog wel eea gedaan worden voordat er een verbinding is.
Toch is het duidelijk een verbetering tav de situatie hiervoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan