Draadloos internet valt vaak weg op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

KweeniE

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2002
Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe pc gekocht (windows 7) waar ik draadloos internet op heb met een Linksys WUSB54GC Compact Wireless-G USB Network Adapter. Het probleem is echter dat de verbinding vaak wegvalt, meerdere keren per dag. Hij kan dan de router Sitecom 54g turbo niet vinden en als hij hem wel vindt is de signaalsterke en internet meestal ook nog matig/redelijk. Het kan dus ook zijn dat deze vraag in de router-sectie thuis hoort.

Draadloos via de laptop gaat prima, snel en valt nooit weg. Als ik een netwerkkabel van de router naar m'n pc doe is de verbinding ook supersnel en stabiel, maar dat moet draadloos ook. Het kan niet zo zijn dat het signaal niet door de muren komt of zoiets, omdat de laptop het dus wel goed doet. En ik ga niet een kabel door m'n halve huis laten lopen. Misschien dat een nieuwe router de oplossing kan zijn, maar ik hoop natuurlijk dat er nog een mogelijkheid is waarbij het draadloze internet wel prima werkt.

Heeft iemand misschien een tip of iets wat ik uit kan proberen?

De eerste vraag die je voor jezelf moet beantwoorden is de volgende:

als ik mijn laptop naast de desktop zet, heb ik dan een goede draadloze internetverbinding verbinding op de laptop? Gezien wat je schrijft lijkt mij het antwoord "Ja".

Nu heb je 50% van het probleem opgelost. Het probleem zit 'm dus in óf de desktop hardeware, óf de desktop softwareconfiguratie.

Als je ervoor zorgt dat desktop en laptop softwarematig hetzelfde zijn geconfigureerd, dan weet je waar het probleem zit :

in de netwerkkaart / antenne van je desktop.

De laptop doet het inderdaad prima als hij naast de pc staat dus daar ligt het niet aan.
Qua software oid denk ik niet dat er een probleem zit, weet ook niet wat dit kan zijn. Volgens mij zit op beide alleen een Windows Firewall, zou het dan een oplossing zijn om een andere netwerkkaart te installeren in de pc ipv de dongle? Deze is er bij gedaan omdat de netwerkkaart die er in zit Realtek PCIe GBE Familiy Controller geen draadloos ondersteunt.

Als je de theorie van hierboven volgt, dan zou je bij gelijksoortige instelling van de software alleen maar kunnen concluderen dat de signaal ontvangst op de desktop minder is dan die zou moeten zijn.

En weet je ook hoe deze verbeterd kan worden, bv. een andere dongle proberen?

Persoonlijk heb ik met internetdongles weinig positieve ervaringen opgedaan, eigenlijk alleen maar ellendige. Je zou een andere dongle kunnen proberen, maar een goede netwerkkaart met een goede antenne zouden het probleem ook op moeten (kunnen) lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan