Ik heb enkele maanden geleden een nieuwe pc gekocht (windows 7) waar ik draadloos internet op heb met een Linksys WUSB54GC Compact Wireless-G USB Network Adapter. Het probleem is echter dat de verbinding vaak wegvalt, meerdere keren per dag. Hij kan dan de router Sitecom 54g turbo niet vinden en als hij hem wel vindt is de signaalsterke en internet meestal ook nog matig/redelijk. Het kan dus ook zijn dat deze vraag in de router-sectie thuis hoort.
Draadloos via de laptop gaat prima, snel en valt nooit weg. Als ik een netwerkkabel van de router naar m'n pc doe is de verbinding ook supersnel en stabiel, maar dat moet draadloos ook. Het kan niet zo zijn dat het signaal niet door de muren komt of zoiets, omdat de laptop het dus wel goed doet. En ik ga niet een kabel door m'n halve huis laten lopen. Misschien dat een nieuwe router de oplossing kan zijn, maar ik hoop natuurlijk dat er nog een mogelijkheid is waarbij het draadloze internet wel prima werkt.
Heeft iemand misschien een tip of iets wat ik uit kan proberen?
Draadloos via de laptop gaat prima, snel en valt nooit weg. Als ik een netwerkkabel van de router naar m'n pc doe is de verbinding ook supersnel en stabiel, maar dat moet draadloos ook. Het kan niet zo zijn dat het signaal niet door de muren komt of zoiets, omdat de laptop het dus wel goed doet. En ik ga niet een kabel door m'n halve huis laten lopen. Misschien dat een nieuwe router de oplossing kan zijn, maar ik hoop natuurlijk dat er nog een mogelijkheid is waarbij het draadloze internet wel prima werkt.
Heeft iemand misschien een tip of iets wat ik uit kan proberen?